Ana Sayfa » Tarım sektörü » Mazot ve gübre ve toprak analizi destekleri arttı

Mazot ve gübre ve toprak analizi destekleri arttı

07 Şubat 2011

Tarımsal Destekleme ve Yönlendirme Kurulu tarafından belirlenen 2011 yılı tarım destekleri Bakanlar Kurulu’nda imzaya açıldı. Tarım ve Köyişleri Bakanı Mehdi Eker tarafından basın toplantısı ile açıklanması beklenen destekler  Resmi Gazete’de yayınlandıktan sonra resmen yürürlüğe girecek.

2011 yılı mazot ve gübre ve toprak analizi desteğinde kısmi artış
Tarımsal Destekleme ve Yönlendirme Kurulu’nun Bakanlar Kurulu’na sunduğu 2011 tarım destekleri kapsamında alan bazlı olarak verilen mazot ve kimyevi gübre desteğinde artışlar sembolik düzeyde kaldı. Karara göre, peyzaj ve süs bitkileri, özel çayır, mera ve orman emvali alanlar için geçen yıl dekara 2 lira destek verilirken bu yıl 2.5 lira verilecek. Yağlı tohumlu bitkiler ve endüstri bitkileri üretiminde dekar başına 5.5 lira olan destek 6 liraya çıkarılırken, hububat, yem bitkileri, baklagiller, yumru bitkiler, sebze, meyve üreticilerine geçen yıl dekar başına 4 lira 25 kuruş olan destek 2011’de 50 kuruş düşürülerek 3 lira 75 kuruş oldu.

Kimyevi gübrede ise, peyzaj ve süs bitkileri, özel çayır, mera ve orman emvali alanlar için geçen yıl dekara 3 lira olan destek miktarı 50 kuruşluk artışla 3.5 liraya çıkarıldı. Yağlı tohumlu bitkiler ve endüstri bitkileri üretiminde dekar başına 5.5 lira olan destek 6 liraya, hububat, yem bitkileri, baklagiller, yumru bitkiler, sebze, meyve üreticilerine geçen yıl dekar başına 4 lira 25 kuruş olan kimyevi gübre desteği 4 lira 75 kuruşa çıkarıldı. Alan bazlı olarak verilen toprak analizi desteği geçen yılla aynı kaldı. Dekara 2.5 lira destek verilecek. Alan bazlı olarak verilen fındık desteği ise bu yıl kararnamede yer almadı.

Mazot Desteği (TL/ Dekar)
Peyzaj ve Süs bitkileri, Özel Çayır, Mera ve Orman emvali  alanları: 2,5 TL
Hububat, Yem bitk., Baklagiller,Yumru bitkiler,Sebze,Meyve alanları: 3,75 TL
Yağlı Tohumlu bitkiler ve Endüstri Bitkileri alanları: 6 TL

Gübre Desteği (TL/Dekar)
Peyzaj ve Süs bitkileri, Özel Çayır, Mera ve Orman emvali  alanları: 3,5 TL
Hububat, Yem bitk., Baklagiller,Yumru bitkiler,Sebze,Meyve alanları:4,75 TL
Yağlı Tohumlu bitkiler ve Endüstri Bitkileri  alanları: 6 TL

2011 yılında uygulanacak olan tarımsal desteklemelere ilişkin hususlar
http://www.resmigazete.gov.tr/eskiler/2011/02/20110224-5-1.pdf



Yorumlar (242)
  1. 09 Ocak 2010 - 14:07

    devletten ALLAH razı olsun

  2. mazot ve gübre destegi
    09 Ocak 2010 - 14:37

    mazot ve gübre parasını ekenlerde alıyor ekmeyenlerde adam tarlayı icara veriyor mazot ve gübre parasını kendi alıyor buna mutlaka çözüm gerekir ya sadece ürüne destek verilsin yada muhtarlar tarla ekmeyenin dosyasını yapmasın tarım bakanlıgından arzım bu konuya ciddi el atılarak sorunun çözülmesi selamlar SAYIN TARIM BAKANI MEHDİ EKERİN DİKKATİNE

  3. Can yücel
    18 Ocak 2010 - 19:44

    nE ZAMAN VERİLECEK ACABA Bİ BİLGİSİ OLAN VAR MI?

  4. allahın kulu
    04 Şubat 2010 - 14:20

    mazot gübre desteğini tarla sahibi alıyor bu desteklerin ürüne tam yansımasını arz edriz biz tarlayı ekenler bu arada bizim hakkımız olan parayı tarlasını tanımayan kişiler almaktadır desteklerin ürüne yansımasını arz ederiz SYIN TARIM BAKANI MEHTİ EKER saygılarımla arz ederim allah devletimize zebal vermesin

  5. hasan
    07 Şubat 2010 - 14:21

    sayın bakanım ben kocasinan höbek köyünden bir çiftçiyim buğday desteklerimizi alamadık kocasinan kayseri

  6. ne olacak bu kaysının hali
    08 Şubat 2010 - 15:13

    sayın bakanımız sayım malatya milletvekilleri ne olacak bu çifçinin hali hiçmi düşünmüyosunuz çifçiyi hiç düşündünüzmü acaba çifçinin cebisinde 1 lira varmı hep memurlara destek veriyosunnuz biraz mozot ,gübre ,ilaç,elektirk ucuzlasınki birazda çifçilerimizin yüzü gülsün destek vermiyosunuz çifçimize

  7. 68 aksaraylı çifçi
    08 Şubat 2010 - 18:05

    burdan yukarıda adını mazot ve gübre desteklemesi diye yazan kişeyesöylüyorum sanane kardeşim kimin ne destek aldıgından seni ne ilgilendiriyor çifçi kimsenin hakkını yemez nadas sa nadas ekili ise ekili gösterir bizim devletimiz ve bütün devletler çifçi sayesinde ayakta duruyor çifçi olmasa vatan millet aç kalır bubu millet böyle bilsin ama mozot çok pahalı devletimize sesleniyorum çifçiye özel mazot versin desteklemelerden dolayı allah razı olsun allah devletimiz her zaman ayakta tutsun

  8. sadık özer
    09 Şubat 2010 - 14:19

    sayın bakanım ben kayserinin ilcesi felahiyeden sadık
    vermiş oldugumuz süt pirimlerimizi yaklasık 1.5 senedir alamıyoruz bu konuyla ilgili yardımcı olursanız sevinirim yukardaki arkadaşın dediği gibi ciftciye özel mazot satılsın
    fiyatlar cok kazancımızı mazota yatırıyoruz bu yüzden geçim sıkıntısı cekiyoruz

  9. MALATYALI
    09 Şubat 2010 - 17:27

    kardaş nezaman ödiyecağlar bu zıkkımı vallaha sinir olduğ ecavıt döneminde 16 lira aıyoduğ bu herif başgeçende beri bişe alamıyoğ

  10. remzi
    09 Şubat 2010 - 20:28

    sesimizi kimse duymyuyor çiftçinin hali perişan

  11. yasin
    11 Şubat 2010 - 00:42

    slm biz 100 dönüm icar tarla ekiyoz.bu bazot gübre desteklaerinde tarlayı eken değil tarla sahibi alıyo.mazodu biz yakıyoz gübreyi biz atıyoz.anlıyacanız masraf bizim.para tarla sahibinin.böyle haksızlık saçmalık olmaz.devletin bu olaya bişeyler yapmalımı çözüm yapmalı.ilgilenirseniz sevinirim .

  12. ali emin
    11 Şubat 2010 - 14:42

    bu desteklemeler çok güzel çiftçi biraz olsun nefes alıyor
    fakat olay saptırılıyor tarlasının nerde olduğunu bilmeyen insanlar bu paralardan faydalanıyor
    gerçek destegi hak eden traktörcüler madur bu konuda bir şeyler yapılabilirmi acaba?

  13. ismail hakkı
    11 Şubat 2010 - 17:15

    ben toplom 420.000m2 arazi işliyorum bunun 110.000m2 nin desteklemesini alabiliyorum geriye kalan kısım kira ve sahibi destekler dahil olmak üzere + kirasınıda alıyor bu haksızlığın önüne geçilmeli çiftçilerin yüzde 80 ni aynı sorunu yaşıyor tarım bakanımıza duyrylur

  14. menderes
    11 Şubat 2010 - 19:31

    sayin bakanım mazot cok pahalı cifciye verilen mazot biraz ucuzlatılamzmı

  15. halil
    12 Şubat 2010 - 20:19

    mazot gübre desteği ne zaman veriliyo haberi olan varmı acaba bide ne kadar düşüyo kişi başına

  16. hakan tarhan
    13 Şubat 2010 - 12:24

    sayın çiftçiler mrb ji were,bizim destekleme yatmadı şubat bitiyor. benim okul taksidim duruyor.manavımızda mal yok devletin yardımına ihtiyacımız war.eğer ayın 20sine kadar yatmazsa halimiz duman…saygılar

  17. orak
    13 Şubat 2010 - 17:23

    68 aksaraylı
    yazından anlaşılıyorki sende çitçilik yapmadan destek alanlardansın..
    yukarda arkadaş gayet güzel bi şekilde derdini anlatmış kalkmış bi sürü laf etmişsin..
    bide çiftçi olmazsa millet aç kalır, allah devletimizi ayakta tutsun, edebiyatı yapıyosun.
    e tabi emek çekmeden para gelince o kadar olur.
    tarlayı ekene verilmeli kardeşim destek ..

  18. nihat değer
    13 Şubat 2010 - 18:07

    mazot ve gübre desteği sadece ekene verilsin diyorlar icara alırken veya ortağa ekerken,kardeşim sen mazot ve gübre desteği alıyorsun ben burayı ekersem şu şartlarda ekerim demiyormusunuz icara alırken 5 tl ye alacağınız yeri 2 tl ye almıyormusunuz,ortaga ekerken mazot parasını sen vereceksin,desteği sen alyordun demiyormusunuz bu kadar,hem admın tarlasın bedavaya ek, biç hemde gel bura ağla,yok kardeşim öyle yağma yok.

  19. ayhan özgür
    13 Şubat 2010 - 18:08

    çiftçilik yapmadan almanyada oturan ve calışan vatandaşlarımızdan dahi gübre mazot destegi alanlar dahi var bunu tarım bakanımızın dikkate alarak buna onay veren sorumlular hakkında gerekli işlemleri başlatması gerekir

  20. 68 aksaraylı çifçi
    13 Şubat 2010 - 18:15

    sayın orak ben aksarayda 350 dönüm tarla işliyorum ben ekipte hakkımı alıyorum inanmassan gelde göstereyim.edebiyet yapmıyorum ben bugday yetiştirmessem ekmek olmaz pancar yetiştirmessem şeker olmaz fasulye yetiştirmessem evlerde kuru fasulkye bişmez daha neler neler edebiyet degil hayatın gerçekleri bunlar devletimizden yine allah razı olsun desteklemeler için bu edebiyet degil bir nevi teşekür.

  21. güney
    13 Şubat 2010 - 23:17

    Bende blogumda bu haksız duruma karşı birşeyler yazdım arkadaşlar…
    webziraat.com/2010/02/mazot-ve-gubre-destekleri-amacna.html

  22. sinan yıldız
    13 Şubat 2010 - 23:25

    slm..2010 yılına girmeden önce 33 nitrat gübre fiyatı 400 iken şuan 585 oldu..bizim bilmediğimiz bir bağış veya bir zammı verildi çiftçinin yetiştirdiği ürüne…hoş zamda gelse çiftçide birşey kalmadıya.. peki bu %85 lik artışın nedeni nedir… mazota keza öylesine.. siz yöneticiler devlet bürçesini denkleştiremiyorsunuz diye vergisiyle beraber bu zamları biz mi çekmek zorundayız yine.. seçimde dağıttığınız buzdolabı, çekyat ,kömür vs.( artı bedava dağıtılan elektrik su ..nere el atsak dökülüyor) gerçi birde artış yapmadan aynı destekten bahsediliyor… neymiş efendim çiftçiye destekmiş.. Soruyorum bu desteklemeyi kararlaştıran yetkili mülkii amirlere? Hanginiz okula giden çocuğunuzun geçen sene cebine koyduğunuz haşlığın aynısını bu sene koya biliyorsunuz? Bu zamlara karşı mazot ve gübreye bu kadar desteği reva görüyorsunuz.. Bizim tek derdimiz hakkımız… Bunu veririseniz dökülen alın terini helal ettirirsiniz..

    Neyse allah Türk milletine zeval vermesin.. Elbet hak diyarıda birgün kurulur.. Tüm üretici kardeşlerime bereketli bol ürünler yetiştirmeleri dileğiyle.. Allah yar ve yardımcınız olsun..

  23. müslüm
    14 Şubat 2010 - 19:10

    evet arkadaslar katılıyorum mazot destegı verene kadar urunumuzu o degerde fazlasına alsınlar ozaman bunun onune gecılmıs olur

  24. Erdoğan Karaca
    15 Şubat 2010 - 13:13

    ayçiçek desteklemeleri dosyasını teslim eden buğday desteklemeleri gibi faturasını yatıran desteklemeyi almalıdır. Haziran ayını beklememelidir.

  25. turan
    15 Şubat 2010 - 18:28

    ben kırıkkalenın buyuk cıftcılerındenım arkadaslar bu hukumet gelene kadar cıftcının durumu ııdı sımdı cıftcı borclarını oduyemıo lutfrn bıra akıllı olun mazot destegı devletın olsun bızım urunlerın gercek degerını versın yeter

  26. h.ibrahim
    15 Şubat 2010 - 22:41

    ben sivas sarkısla ilcesinden yazıyorum 750 dönüm ekili arazim var yarısı kira. bütün yorumları okudum herkez kendince haklı yada haklı görüyo. fakat sinan yıldız kardesim derlerya hani kitabın tam ortasından konusuyor. benim ve bütün ciftci demiyorum cünki üretmeyenede cifci deniliyor ülkemizde üretici arkadaslarıma sesleniyorum hakkınızı yedirmeyin yemeyinde kazanan sizler olursunuz bende mz-güb destegi yerine ürüne tam destek isteyenlerdenim saygılar…

  27. mesut957
    16 Şubat 2010 - 01:10

    SAYIN TARIM BAKANIMA. ben tekirdağdan bir çiftçi kardeşiniz olarak şu konuya değinmek istiyorum.verilen desteklemelerin miktarından mada nezaman verileceğini bilmemek bence en ciddi sıkıntı.eger bir ödeme tablosu oluşturulursa hangi desteği ne zaman alacağımızı bilirsek daha rahat ederiz diye düşünüyorum.herkese selamlar saygılar.

  28. huseyin
    16 Şubat 2010 - 14:04

    sayın tarım bakanım ben fındık üreticisiyim türkiye cumuriyetine en iyi dövüz getirisi olan ürünlerimizden birtanesi.
    fakat sahib cıkmaya bakılırsa engeriden gelenlerdeniz.
    sizden recam gelin şu fındımıza sayıp cıkınki ismini vermek istemedim fındık ıracatcıları servetlerine servet katamasınlar yarın bu tür insanlar o büyük servetlerle türkiyenin başına dertler acabilir cünkü dünyayı yöneten imkanlar onlarda olacak buda paradan başka bir şey deyil.inaniyorumki diyer ürünlerdede sorun aynin.alıcı toptancılar cifcinin hak etini ceplerine indiriyorlar.varmı böyle bir gercek???
    aslında derdimi bir ciftci olarak haykırmak isterim ama inanıyorumki duyan yok.
    malımızı satamiyoruz fiyatıla tücardan kulandımız paralara verdimiz faizin hic sözünü edmiyelim.satarken ürünümüzün kalitesini düşürüler.v.s.devletin vatta bulunmuş oldugu ürün destekleri ve dgd desteklerin gecikmesiyle tücarların ekmegine yağa süren devletimizden allah razı olsun.
    temmenim ve ricam bunların bir an önce önüne gecilsin ve üreticiye sayip cıkılsın ve alavra satışların önüne gecilsin
    yoksa bizler bu fiyaskodan kurtulamayız.
    allah tüm cifcilerimize sabir ve bol ürünler nasip eylesin
    saygilar gözlerini yuman sorumlu insanlarımıza bu dünyanın bir altıda var.hak dünyasından söz ediyorum bilin.
    akp olarak sizden bu kadar duyarsızlık beklemezdim iki dönem verdim oyumdan dolayı utanıyorum yaptınız bukadar güzle şeylerden sonra burda ıskalamanız beni şaşırtıyor

  29. Mustafa
    16 Şubat 2010 - 21:21

    ALLAH razı olsun devletimiz iyi destek veriyor.her ne kadar verirse versin bu milletimiz doymaz…Tessekurler iyi calısmalar…

  30. haluk
    16 Şubat 2010 - 22:10

    slm tüm masraflar ½50 ne ona ne ona eken arkadas zahmet cekiyo ama tarlayı satın alırkende sahibi çekiyo bedava iş yok razı değillerse ekmesin benim tarlam boş dursun eken arkadas da boş otursun en iyisi ½50 göz kalmasın

  31. memo
    16 Şubat 2010 - 22:19

    arkadaslar ne zaman ödenecek pirimler kendimi düşünmüyom hayvanlarım yemsilikten telef olacak bi deri bi kemik kaldılar

  32. dursun doğan
    17 Şubat 2010 - 02:22

    devlet ödeme yapmıyor dedini utmadı bizler icraya veriyor fayız alır ama biim paralara vermez ne hububat iyade almadık nede gübre desdegi aldık
    ama batacayız altın ekine ödeme vermediler neden vatandaşa cezamı verdiniz acaba saygılarmla dursun doğan

  33. mesut957
    17 Şubat 2010 - 20:21

    yanılmıyorsam gübre mazot desteklemeleri şubat ayının 3. haftası ödenecek.İl müdürlüğünden aldığım bir duyumu sizlerle paylaşmak istedim.tekirdağdan bol kazançlar dileğiyle

  34. beyhun
    17 Şubat 2010 - 20:59

    zirat odası genel baskanı çiftçilerin dertlerini sorunlarını biildiği halde ciftcilerin haklarını savunmamaktadır. Bir memur bir ,işçi haklarını grev yaparak armakta ama ziraat odası geenel baskanı ciftcisini seminer ve toplantı yapıp iyi tarım uretım ve birlik beraberlık yolunda ciftcısını bılınclendırmemektedir.çiftcının alım gucunu bitmiştir Türkiyede herşeye zam gelmektedir. çiftçinin ürettiği zam kariınında erimektedir. çiftçi aidatlarını yatırdığı halde ziraat odası başkanları aylıklarını alıp geçimini sürdürmektedir çiftçinin sorunlarını bildiği halde medyaya veya Tarım Bakanımıza bu olayı çözumune gitmemektedırler. ciftcı ezılmektedır.

  35. ercan
    18 Şubat 2010 - 15:44

    ne zaman verilecek destek paraları bilgisi olan varmı giresun

  36. MALATYALI
    18 Şubat 2010 - 19:53

    ula gardaşlar ey diyiniz haklı diyinizde bu hökümet ne yapacağını ne yaptığını biliyimiki tarım bakanı şubatta ödenecağ diyi mazotuna gürbe parasını, aha mart geldi mehdi eker neydecekti tuzu kuru iki toplantı bi davet aha sana ay başı maaş, tabi sakal altında gelen hediyelerde cabası . çiftçi ölmüş kimin umrunda ne saygı nede selamlar..
    işin özü gardaşlar kime oy verecekseniz önce hangisi daha faydalı iş yapcek ön ce onu düşünün

  37. mesut957
    19 Şubat 2010 - 01:20

    Sevgili arkadaşım BEYHUN Ziraat odaları hakkındaki düşüncelerine katılıyorum Ama elden ne gelir.Bence tarım il müdürlükleri destekleme projelerinde çiftçilik belgesi istemese kesinlikle ihtiyaç duyupta gideceğim bir adres değil.Hele benim bölgemdeki ziraat odaları tam bir krallık.

  38. mesut957
    19 Şubat 2010 - 01:22

    Ayrıca gübre mazot paralarına gelince Şuat denmişti.Doğrudur daha şubatın bitmesine 10 gün var.Şu 10 günü bir atlatalım hele ozaman bu destekleme sistemini hep beraber tefe koyar zıplatırız.)))))

  39. erol
    19 Şubat 2010 - 19:32

    destek parası dekar a kaç tl veriyor bileniniz varmı

  40. agah çoban
    19 Şubat 2010 - 19:45

    hükümet doğrudan gelir desteklemesini kaldırdı mazot ve gübre destsklemelerini artırdık şubat 2010 da verilecek denildi şimdi ise mart ayına atılmış bunlar çifçiyi ne sanıyorlar neden yalan söylüyorlar bizde insanız bizi kandırmaya ne hakkınız var gübrelerimizi şubatta ödenecek diye bayiilerden veresiye aldık şimdi bizde yalancı duruma düştük tarım bakanı sayın MEHTİ EKER artık bizi daha fazla kandırmayın

  41. fatih
    19 Şubat 2010 - 21:22

    selam çifçi katdeşlerim nasılsınız diye sormaya gerek yok herkes çifçinmin durumunu çifçiden iyi biliyor maşallah bu desteklerle ne yapacaz heralde ben köyümüzün yolu yok bir kısmını oaraya vereceğim şu halimize bakın yazık bu çifçiye ama az kaldı yakında bu hükümet yol alacak işallah bunlarda yualan çok hergün bir gündem bulurlar destekleme deyince ben çifçi olarak utanç duyuyorum bizi dilenmez dilenci yaptılar eğer bu çifçi bunlara oy verirse diyeceğim yok çifçi kardeşlerim hiç televizyonlarda çifçiyle ilgili bir oturum gördünüzmü ben görmedim ama bize allahın bir azabu bu oyumuzu verdik düştüğümüz hallere bakın tarım bakanı dünyadan bir haber gübre mevsimi bitti gübre desteği verecek mazot almış başını gitmiş haberri yok adamın bizden dalga geçiyor rakam çok çifçiye bir şey yok ben anlamıyorum acaba bu bakan başka ülkedemi yaşıyor yoksa şunu verdik bunu verdik saymakla bitmiyor hangi çifçiye vermiş acaba vermişsede bizim haberimiz yok yoksa bu bakan rüyamı görüyor da bize anlatıyor saymakla bitiremiyor çifçiye verdiği desteği bunlara siyeseti yalan üzerine kurulu işallah yakında giderlerde çifçi rahat eder bütün çifçi kerdeşlerime sayğılamı sunarım ilk seçimde bunları sandığa gömeriz ümüdiyle herkeşe saygı ve salamlar.

  42. Barış
    19 Şubat 2010 - 22:40

    Peki Bu desteklemeler Ne Zaman Verilecek ? !

  43. veli
    21 Şubat 2010 - 00:45

    ben de bu vatanın sahibiyem tarlamı ekmiyorsam sana ne desteği elbette benimde hakkım ister ekerim ister ekmem. tarlam verimsiz . masrafını kurtarmıyor .tarlası verimli olanlar konuşuyor.benim günahım ne.biraz adil düşünün. bende bu devlete vergi ödüyorum…o zaman kuraklık desteğide haksız kazanç olur…kimse kimsenin hakkına göz dikmesin…DİN GÖR.

  44. ahmet doğru
    21 Şubat 2010 - 01:22

    biz amcamla beraber buğday arpa verdik amcam aldı biz alamadık acaba ne zaman alacagız mazot desteği şubattı neden marta ertelendi bütün çiftçilere slm

  45. emre tosun
    21 Şubat 2010 - 17:29

    selam çifçi arkadaşlarım saygı deger devlet büyüklerim mazut gübre destegi deyip çifçinin agzına bir parmak bal çalıyosunuz gecen sene gübreyi 85tl den aldık busene ise 40 tl yarı yarıya fark var bu neden kaynaklanıyor anlayamıyoruz şu anda bir işçi,memur maaşlarından yarısını kesip verse devlet ne olur merak ediyorum neden kimse çifçi hakkını savunmuyor bundan 10 sene önce maliyetleri hesaplamaya gerek yok herkes biliyor zaten bugdayın fiyatı 430 tl idi bu senede yani aradan 10 yıl gecmesine ramen hala 430 tl den çifçimiz bugdayını satamıyor bile kimse buna bir dur demiyor bir işci ,memur 10 sene boyunca aynı fiyata calışırmı hiç zannetmiyorum gercekten şu anda çifçimiz cok müşgül bir halde borcu olmayan hiç çifçimiz yok gercekten durum çok kötü ilgili mercilere arz ederim amasya çifçilerimize bol kazaç dilerim

  46. cihangir
    21 Şubat 2010 - 17:52

    Tarım ve Köy İşleri Bakanı Mehdi Eker, çiftçiye ekim dönemi sebebiyle 23 Şubat’ta 1 milyar 650 milyon TL mazot ve gübre desteği ödemesi yapılacağını söyledi.

    Bir dizi ziyaret için Konya’ya gelen Tarım ve Köy İşleri Bakanı Eker, çiftçiye destek müjdesi verdi. İlk defa bu yıl desteklemelerin ekiliş tarihinden önce açıklandığını belirten Mehdi Eker, çiftçinin ekeceği ürün için ne kadar pirim alacağını önceden bileceğini dile getirdi. Bu yıl destekleme ödemelerini öne çektiklerine değinen Eker, “Ocak ayında hangi ayda ne kadar destekleme ödemesi yapacağımızı ilan ettik. Bu program çerçevesinde şubat ayında 1 milyar 650 milyon TL Türk çiftçisinin cebine nakit para koyacağız. Bunun 1 milyar 200 milyon lirası mazot ve gübre desteği, bunu da 23 Şubat’ta ödeyeceğiz.” dedi.

    Çiftçinin ekim yapacağı dönemde paraların ödeneceğine vurgu yapan Eker, “İlk etapta, tarlaların ekilmesi amacıyla çiftçinin mazot ve gübre almasına destek alacağız. Bu ihtiyaçlarını kolay karşılaması için mazot ve gübre desteklemelerini öne çekiyoruz. Bunun yanında çiftçiye sertifikalı tohum desteği, hububat destekleri, koyun, keçi desteği ödeniyor. Dolayısı ile bunlarla birlikte 1 milyar 650 milyon TL bu ay içerisinde çiftçisine ödeme yapacağız. 23 Şubat tarihi ile bakanlık bu parayı bankaya verecek. Banka da çiftçilerimizin hesaplarına aktarıyoruz.” diye konuştu. (CİHAN) (Cihan Haber Ajansı) 20.02.2010 16:29

  47. AKBABA
    21 Şubat 2010 - 18:58

    ne razı olması dünya da hiçbir devlet yoktur ki: tarımı kendine yük olarak görsün.HANİ milletin efendisiydi… yalan yalan yalan… bu hükümetle ne tarım gelişir ve birşey yalnız ABD nin tarımını geliştiririz… bizim şeker fabrikalarımız durur onların şekerini alırız… yoksa bize borç vermezler

    AKBABA

  48. ahmet kul kuluncak sultanlı
    22 Şubat 2010 - 14:05

    sayın bakanım verdıgınız dogrudan gelir destegi için oncelikle teşekür eder . ama verdiginiz miktar yeterli degil mazotun pahalı olması çifçi zor duruma kalıyor yınede saglamış oldugunuz imkanlardan dolayı size teskür ederiz.malatyadan kucak dolusu selamlar.

  49. Hatipoğlu
    22 Şubat 2010 - 18:13

    Sözüm mazot ve gübre desteği tarlayı ekenlere verilsin diyerek hayal kuran çiftçi kardeşlerime.Eğer sizin istediğiniz gibi olacak olursa ortak yada kira şeklinde ekecek yer bulmanızda hayal olur.

  50. BEHZAT
    22 Şubat 2010 - 19:30

    mazot ve gübre desteği yağlı tohmlar için yetersiz geliyor selam

  51. UĞUR TAMER
    23 Şubat 2010 - 10:22

    HALİMİZDEN ŞİKAYETÇİYSEK ÇİFTÇİNİN TEK DOSTU BENCE ÇARE SARIGÜL…

  52. yasin dere
    23 Şubat 2010 - 13:25

    biz daha hububat prim destegini alamadık nerde bu devlet…

  53. m dere
    23 Şubat 2010 - 17:17

    buyday pirimini almadık gübre alamıyoruz halimiz ne olacak çifçi analıktanmı olma

  54. çivrilli
    23 Şubat 2010 - 18:58

    mazot ve gübre destsklsmesi ne zaman ödenecek.

  55. mehmet sevinç
    23 Şubat 2010 - 19:57

    hükümetimiz gecmiş yıllara göre çiftcilerimize süspanse ettigi bazı destekler elbette ciftcıyı memnun edıyor ancak toprak agaları bundan haylı memnun karadenız ınsanı 2,3,4 dönüm arazilerini ekiyor kıt kanaat ciftcilikle ugrasıyor umarım bizde bir tarım bakanı cıkarırız degişik anternatıflere ciftcilerimizi destekleriz karadeniz insanı denize baralel yamac yerlerde cay fındık mısır tarımıyla ugrasmaktadır diger bölgelerde daha genıs kapsamlı tarım yapılmaktadır hatta yılda 2 kere ekılen topraklar vardır bu verımlı topraklarımızı bölge bölge ayırarak gelışmişlik sevıyesıne gore desteklemek lazım gelir kanısıydayım yorumlarınızı bu yonde yazmanızı beklıyorum

  56. neslihan
    23 Şubat 2010 - 20:30

    ya ne zaman ödencek diyoruz tarih veriliyor ama yine o tarihte ödenmiyor çiftçileri perişan ettiler ya vermesinler yada adam gibi söyledikleri tarihte versinler millet kendini ona göre ayarlıyor borçlusuna tarih veriyor ama o tarihin üzerinden altı ay geçiyor halen bişe yok halen yok ayıp yav….

  57. neslihan
    23 Şubat 2010 - 20:34

    bugday pirimine gelince herkesten önce yaptık işlemleri ama millet herkes aldı daha bizim dosyalar ortada yok tabi çalışan memurlar rüşvet karşılıgı dosyaları öne aldılAR bizim dosyalar allta kaldı sonrada onaylanmadı herkes herşeyi biliyor ama malesef ugraşacak vaktimiz yok

  58. DURSUN SEVİNÇ
    23 Şubat 2010 - 20:45

    BUGÜN ÖDENECEK DESTEKLEMELER ÖDENMEDİ DUYAN BANKAYA KOŞTU BENDE DAHİL MADEM ÖDENMEYECEKTİ NİYE AÇIKLANDI BUNASIL İŞ BÖYLE ÇİFTCİLERİMİZLE DALGA GEÇER GİBİ BUNU SÖYLEYEN BİDE TARIM BAKANIMIZ DESTEKLEMELER ZAMANINDA ÖDENMELİ Kİ DESTEKLEME OLSUN SAYGILARIMI SUNARIM

  59. yusuf
    23 Şubat 2010 - 23:01

    koskoca devlet bakanı 23 şubatta ödeme yapılacak diyor fakat ne ödeme var ne bir şey… yazık çok yazık…belki diyoruz yarına…

  60. ali çakal
    23 Şubat 2010 - 23:11

    bakan yalan söylerse çiftçi ne yapsın

  61. mustafa
    23 Şubat 2010 - 23:38

    gerçek destek ancak ürüne verilen alım fiyatlarını yükseltmektir üretim yapan çiftçi ürünüde mecburen çks ağasının adına yapıyor hiç birşeyden faydalanamıyor dolaysı ile faturasız satyor kayıtdışı alım satım olayları çoğalıyor Bu desteklemeler mutlaka bir şekilde gerçek üreteni gözetecek şekilde gözden geçirilip yeniden düzenlenmeli.

  62. hamit
    24 Şubat 2010 - 09:05

    hatay dan tarım bakanına sesleniyorum pamuğa verilen az miktarda pirim nedeniyle pamuk ekiminden vaz geçtik pamuğun on yılda nerden nereye geldiyini bir araştırsanız biz çifçi olarak her yıl biraz geri gidiyoruz kusura bakmayın seçime kadar devam ederse zor durumda kalırsınız bunuda araştırın

  63. cengiz
    24 Şubat 2010 - 09:56

    sayın bakan ayın 23 dedi bugun ayın 25si hani nerde

  64. cengiz
    24 Şubat 2010 - 09:59

    acaba fiğ parası ne zaman

  65. MALATYALI
    24 Şubat 2010 - 10:22

    azönce bir malatyalı karseşim adı nydi ha ahmet kul güzel kardeşim bende malatyalıyım ama senin gibi kula kul olmaya karşıyım oyüzden kucak dolusu sevgi göndermiyorum bu sevgiyi boşuna israfa girer,, bu hükümet sevilmeyi saygı görmeyi haketmiyorki.. hani nerde şubat 23 de verilecekti mazot ve gübre hani nerde. yok yok güzel kardeşim yoook vermezler bıyık altında sırıtır yinede vermezler. gayeleri farklı yarın bakın birerken seçim neyin olurda hani yağçekelim çiftçiyede oyversinler diye verirseer ayrı ona bişey diyemem..

  66. MALATYALI
    24 Şubat 2010 - 10:26

    ne desteklemesi yahu resmen köstekleme yapıyorlar
    bizdaha 2009 desteklemesini alacağız arkadaşlar işte bunun içinde ödenmesi gereken yılınkini oyılın enflasyon rakamlarına göre belirliyor bu …… neyse büyüklük efendilik yine biz çiftçide kalsın

  67. idris
    24 Şubat 2010 - 11:00

    ya gerçekten bu mazot gübre desteklemesi ne zaman ödenecek

  68. isa kaya
    24 Şubat 2010 - 11:09

    ne iştir bir türlü dağıtılamadı bu destekler ikinci sene mahsulude yetişti üzerine ikisini bir bari verseler

  69. abdullah
    24 Şubat 2010 - 11:16

    s.a tarim bakim sizler hic cifcinin halinden anlami yorsunuz varsa yoksada dul yetim siz calisan sahip cikmaniz ve ayakta tutmaniz lazimken yatani yerinden kaldimiyonuz dicem secimler yaklasti ins biraz daha önem veririsiniz ayrica mazot gupre destegi verilecek diyorsunuz biz fatura (buyda ) destegini alamdikki onu nasil alcagiz ben onu anlamdim saygilarim

  70. abdullah
    24 Şubat 2010 - 11:26

    sa. arkadaslar gercekten bu devlete selam vermek iyi degil hep birlik olalim secimlerd egörsünler devemi hendekmi nedersiniz????

  71. emin yarkın
    24 Şubat 2010 - 12:01

    anlaşılan tarım bakanının sözüne güvenilmeyecek arkadaşlar kurban bayramından önce buğday desteğini ödeyeceğiz dedi iki ay sonra alabildik şimdide 23 şubatta mazot desteğini ödeyeceğiz dedi bugün 25 şubat hala ortada para filan yok madem gününde ödemeyeceksiniz çiftçiyi neden umutlandırıyorsunuz sayın mehdi eker

  72. FEVZİ
    24 Şubat 2010 - 12:36

    AK PARTİ LÜZUMSUZ SİYASET YAPACAĞINABİRAZDA ÇİFTÇİYE BAKSIN.BAŞBAKANIN ARİTMETİĞİ KUVVETLİ OLDUĞUNDAN HERHALDE HESAP HATASI YAPIYOR.KENDİSİ AMERİKA VARİ OLDUĞUNDAN TL DEN ANLAMIYOR.SEÇİM GELDİĞİNDE YİNE EKRANLARDA MEYDANLARDA BOY GÖSTERİYOR.ŞÖYLE ÇİFTÇİYİ DESTEKLEDİK BÖYLE DESTSDKLEDİK DİYOR.UNUTMASINKİ TÜRK ÇİFTÇİSİ BU MİLLETİN YAŞAMSAL İHTİYAÇLARIRNI KARŞILIYOR,DAHA DOĞRUSU KARŞILAMAYA ÇALIŞIYOR.BAŞBAKAN VE YANDAŞI TARIM BAKANI NE DENLİ ÇİFTÇİYİ DESTEKLİYOR ORTADA.ELBET BİRGÜN BİZEDE HAK SORMA SIRASI GELECEK.MAZLUM ZALİMDEN HAKKINI ALACAK.

  73. kağan
    24 Şubat 2010 - 13:04

    abicim herşey güzelde birde bekletmeseniz ben nevşehir d.kuyudanim ihtiyaci olanlar var biraz cabuk olsaniz

  74. kağan
    24 Şubat 2010 - 13:07

    akparti birazda çifçiyi gezse görse başbakanım diye siyasete atilmaya ğerek yok bence çifçiyi batirdin daha ne istiyor anlamadim şunu bilsinler hep memurlardan geliyor o oylar çifciden beklemesin

  75. ramo
    24 Şubat 2010 - 13:11

    ödenecek paralar bankaya yattı hadi hayırlısı

  76. selim
    24 Şubat 2010 - 13:13

    sayin bakanim.
    bizler kücük ciftcileriz biz devletten desdek,prim,hibe ,tesvik almiyoruz artik ciftciye desdekleyiniz bu gün 1 kg et 40 tl oldu niye hayvancılığı desteklemiyorsunuz

  77. ramo
    24 Şubat 2010 - 13:28

    bankadan parasını alan varmı bılgısı olan

  78. MUSTAFA
    24 Şubat 2010 - 15:04

    bu iş saçmalıktan başka birşey değil.insanlarla dalga geçiyorlar koskoca bakan verdiğin sözün arkasında değil hiç değilse çık söle şu nedenlerle ödenemiyor de

  79. ORHAN KEMAL
    24 Şubat 2010 - 15:11

    Akp Kadar Yalancı bi insan toplulugu kadar bi şey varmı
    Adiler yalancılar..

  80. 24 Şubat 2010 - 15:39

    Tarım Bakan açıklama yapıyor, “efendiler 23 Şubat’ta paranızı yatıracağız” diyor. Eminim kendi maaşı yatmadığında bunun hesabını sorabiliyor. Peki çiftçi ne yapsın. Hakkını kimden arasın?

    Olmuyor Bakan olmuyor. Olmuyor diyorumda sitede düzenlediğim ankete bakınca da sinirlerim bozuluyor. Hâlâ “illa AKP” diyen bir zihniyet var. Çiftçisi ile dalga geçen bir Tarım Bakanı, çiftçiye “ananı da al git diyen” bir Başbakan var bu ülkede.
    Bizde de suç var aslında. Çabuk unutuyoruz!

    Gelen gedeni aratır derler ama bunlar gibisini bu ülke Cumhuriyet tarihinde görmedi. Açık gözünüzü artık sayın çiftçiler. Bu partiden belli ki bize hayır yok.

    Çiftçi ekim yaparken artık bir kumar oynuyor artık! Ülke iflasta mı ki 2 kuruş desteklemeyi ödeyemiyorsunuz. Ödenecek diyorsunuz yine yok!

    Çiftçi ile kumar oynamayın!

  81. orak
    24 Şubat 2010 - 17:08

    ee sayın editör tabiki illa akp diyen bir zihniyet olacak okumuyormusun yazılan yorumları tıpkı akp zihniyeti gibi tüm haksızlıkların önüne DİNİ alet edip sıyrılan bi toplumdan daha ne bekliyebilirsin…çiftçilik yapmayana destek vermek yanlıştır diyorsun olmaz sana ne ben hakkımı alıyorum vs vs haksızlığın üzerinede bi sürü kılıf geçirilmeye çalışılıyor.. sonrada çıkıp ALLAH DEVLETİMİZE ZEVAL VERMESİN deniyor..bunun gibi bi sürü..size zaten alma diyen yokki devlet veriyosa alırsın .. biz verilmesi yanlıştır dedik..
    parti rantcıysa bi sürüde o ranttan yararlanan var o yüzden rant kesilmedikce partiyede bi şey olmaz yoluna devam eder..
    kızmaya gerek yok bir toplum nasıl yönetilmek istiyorsa öyle yönetiyorlar..

    Editör:
    Allah Atatürk’ü yarattı, Atatürk Türkiye’yi yarattı. Onlar kim oluyor ki? Hazırcı ve soyguncu zihniyet. Hayır sanmaki CHP ve MHP taraftarıyım. Ortada seçime girebilecek düzgün bir parti yok. Orası gerçek ama AKP’de çok ileri gitti. “Haram olsun AKP ve yandaşlarının Türkiye’den çaldıkları” diye hitap etsem anlarlar dimi?

  82. bedri
    24 Şubat 2010 - 17:21

    mozot gübre parası ödemesi nezaman yapılacak

  83. emrah
    24 Şubat 2010 - 19:02

    sayın bakan heralde ayları karıstırdı mart 23 diyecekti ama dili sürştü heralde bizimde dilimiz sürşer elbet az kaldı…

  84. birol men
    24 Şubat 2010 - 19:44

    prim paraları ne zamn verilecek acaba sayın bakanım

  85. fatih
    24 Şubat 2010 - 20:23

    sayın çifçi kardeşlerim siz amma safmışınız ha bunlar her gün doğumunda bir yalan söylerler daha alışamadınız mı bunların yalanlarına, bakan açıklıyor 23 şubat itibariye ödeme yapılacağını söylüyor bu gün 25 şubat daha banklarda bir şey yok banka müdürleride artık ne yapacaklarını bilmiyorlar bakan açıklıyor varandaş gidiyor bankaya soruyor öyle bir şey yok diyorlar. yolcu yolunda gerek artık pil bitti lamba söndü abbas yolcu yeter 8 yıl oldu bu kadar zülümü hayvanlar bile yapmaz çifçi kardeşlerim gün geldi çattı yakında bunların biletlerini kaselim artık bunların kavgalı olmadığı hiç bir kurum kalmadı yargıyla kavga askerle kavga işçiyle kavga esnafla kavga çifçiyi zaten soran yok çifçinin kavga edecek ne hali nede dermanı kalmış bazı arkadaşlar siyaset yaptığımı düşünmesinler bunlara oy vermeyinde kime verirseniz verin yazık düştüğüm şu hale bakın tarım bakanı her gün bir destek türü açıklıyor nerde bu destekler haberi olan varsa yazsın veya alan versa yazsın ben internette takip ediyorum destek çok alan yok yani yalan çok. hepinize saygılar sunar allah yardımcımız olsun.

  86. Feramuz Baştırpancı
    24 Şubat 2010 - 22:54

    Benim köyümün 1954 tarih sayılı kooperatifi şimdi tarih oldu. o yıllarda yönetimde ak parti yoktu tarlası olmatyan çift çiler memurlarla beraber dolap çevirip çiftçi olmayan kişilerin hatta 2 dönüm arazisi olanların 20 ton gübreyi çekip sattıkları zaman ların sonunda ödeme zamanı geldiyok Yahu kafanızı yormayın yeni hükümet gelince nasıl olsa af olacak olduda sonunda köyün yarım asırlık tarım kıredi kooperatifi kapatıldı binasını satılığa çıkardılar kapandığı gerçekten iyi oldu diyeceğim oki kooperatiflerin bataklığa saplandığı zamanda AKPARTİ yoktu Ama sizlerde iyi biliyosunuz da işinize gelmiyo gerçekleri konuşamıyonuz AKparti devlet yönetiyo bakkal dükkanı değil

  87. yunus altın
    25 Şubat 2010 - 00:13

    ağzı olan konuşuyo bunlar akşam ne yediğini unutanlardan olsa gerek neymiş destek vereceklermiş onuda göğsü kabara kabara söylüyorlar. sanki babasının malını veriyorlar mazot desteği gübre desteği inek desteği vs. bunuda çerçi parası olarak veriyorlarya ben çiftçi olarak destek istemiyorum mazotumu ucuz versin gübremi ucuz versin ürettiğim mahsulde para etsin pazar sağlasın adam tarla ekmiyo çiftçilikle uğraşmıyo tarlam var diye hepsinden yaralanıyo hani millet vekilleri nerde milletin derdini sorununu dinleyecek biz her halde onları kanun çıkarmaları için mecliste parmak kaldırmaları için seçtik milletin sorunlarını dile getirsinler diye değil allah sonumuzu hayır eylesin veriler bakalım destekleri bakanın dili sürttü herhalde nisan diyecekti sanırım

  88. ali cengiz yılmaz
    25 Şubat 2010 - 09:30

    nerde bu devlet nerde bu millet. yeter artık buçiftçiye yapılan zulüm……..kuruşla yürümüyo buiş. mazot gübre nereye vardı…

  89. antepli yusuf
    25 Şubat 2010 - 13:41

    ARKADAŞLAR TARIM BAKANINI AYIPLAMAYIN AYNI YALANI O BÜÜÜÜYÜK İNSAN BAŞBAKANIMIZ DA SÖYLEMİŞTİ 2007 YILINDA DESTEKLEMELER KURBAN BAYRAMINDAN ÖNCE ÖDENECEK DEMİŞTİ BAYRAMA 8 GÜN VARDI ÖDENMEDİ 4 AY SONRA ÖDENDİ ODA YARISI AMA BAŞBAKAN YALANA ALIŞKIN OLDUGU İÇİN HİÇ UTANMADI.KİMSEDE ÇIKIPTA SORMADI.
    BASINDA HİÇ GÜNDEME GETİRMEDİ.TIPKI TAYYİP İN ÖBÜR YALANLARI GİBİ.ARADA KAYNADI.

  90. Yahya Güneş
    25 Şubat 2010 - 14:19

    25 Şubat oldu ne pirimi alabildik ne gübre Mazatu Ta 3 ay önce alanlar var bu adaletsizlik değilmi? Ben de AKP ye oy verdim veririm de ama bu adına yakışmıyo aynı köyün Halkının bir kısmı Bayram öncesi aldı çoğu alamadı Alanlar Gübre mazotu zamsız aldı. Bizim suçumuz ne Üstelik belgeleri aynı hafta verdik.Bu durumu değerlendirmenizi diliyorum. Eğer sesimize kulak verirseniz. Ya herkesinkini verin ya da hepsini geciktirin.Sora sora Bankacılardan utandık.

  91. salih
    25 Şubat 2010 - 14:20

    mazot gubre destegi vermeden mazot ve gübre fiyatlarını aşagıya cekseniz ucuz verseniz daha ıyı olurdu diye düşünüyorum

  92. necati koca
    25 Şubat 2010 - 14:43

    bız halen verdıgımız buydayıgımızın pırım tesfık paralarını alamadık bu hükümet ver dıgı sozlerın hıc bırını tutmuyor sım dıde mazot paraları nezaman odenecekayın 23 dedınız halen daha odenecek bu hükümetı allah basımızdan cabukca tef etsın amın

  93. zalım
    25 Şubat 2010 - 18:59

    sayın bakanım bu millete aldatmayı ögretiyorsunuz sagolun var olun .elbet bu millette sizi ve sizin gibi milleti 3 -5 kuruşun adını destekleme koyup adtatmanın hesabını sandıkta aldatır inşallah.100 dekar araziye 2000tl verecegine devletmiz mazotu 200 kuruş eksik gübreyi 100tl aşagıya verse 100dekar arazi işleyen bir çifçiye ne kadar destekleme vermiş olur farkında farkında ama ozaman çifçi kar eder zenginlerin bankasından faizli kredi çekmez buda devletin ve zenginlerin işine gelmez ha unutmadan en az 4000lira vermiş olur. kalmadı3.cü desteklemeleri millet size sandıkta en dibe gömerek verecek………………..

  94. mesut957
    25 Şubat 2010 - 20:05

    değerli arkadaşlar desteklemeyi tarla sahibi alıyor şeklinde birsürüyazı yazılmış.Kardeşim tarlayı kiraya alırken sen kira kontratı yapmıyormusun.Eğer mal sahibi yapmaktan kaçarsa alma tarlayı icara kardeşim.Ama ödü kopar başkası kapacak diye tarlayı.İşte bizde buzihniyet olduğu sürece çiftçilik yapmadan gübre mazot desteği insanlar hep olacak.Bence bu olayı çözmek tarım bakanlığından önce biz emekçi çiftçilere düşer.

  95. erkan
    25 Şubat 2010 - 21:38

    evet arkadaşlar paralarımız yatmış ama sayın başbakanımız halen çiftçilere veremedi kendinemi lazımne ama bu gün perşembe yarında çıkmassa hakkımı arıcam bilmiyoki başbakan bütün çiftçilerin haiczlik olsuğunu 3-5 lira para vererek destekleme koydu adını ama bu çiftçiler onun yanına bırakma bunu önümüzdeki seçimlerde artık o sandıkta oy zarfı diil kendisi olur artık

  96. allahın bi kulu işte
    26 Şubat 2010 - 00:19

    sayın tarım bakanım bizi kandırıyon kandırıyon… hani şubatın 21 de werecektn mazot gübre paralarını size yakışır mı bu bakanım….

  97. engin
    26 Şubat 2010 - 06:48

    senin hakın varmı çifçiyi kandırmak bu gün ayın 26 sı bankada hiç bir şey yok yazıklar olsun sana sayın bakanım

  98. mustafa
    26 Şubat 2010 - 12:06

    İnsamlarla dalga geçiyorlar dalga heryerden vergi alıyorlar aldıkları vergilerle bize tekrar şu desteklemesi bu desteklemesi bilmemne desteklemesi adı altında geri veriyorlar.ondan sonra kendileri çok büyük işler yapıyormuş gibi millete sunuyorlar.sen zaten benim paramı her ay cebimden alıyosun sonra gecikmeli bi şekilde bir bölümünü bana geri veriyorsun ne anladım bu işten.aldığınız vergilerle çok hizmetmi veriyorsunuz.hamdolsunmuş.ne hamdolsunu.kaldır kafanı yukarıyada bak bakalım şu milletin haline.

  99. İbrahim AYDEMİR
    26 Şubat 2010 - 13:01

    arkadaşlar destekler yatırılmış yani ben aldım ama bazı kişilere çıkmamış belki devlet çifçileri 2 ye bölmüş olabilir veya haftaya yatırır ama çoğu çiftçinin parası yatmış bilğiniz olsun Afyonkarahisar/İhsaniye.

    Editör: Belki fişlemişlerdir? AKP Kahramanmaraş Milletvekili Avni Doğan “40 yıldır onlar bizi fişledi, sıra bizde, yapmaya çalıştığımız bu.” demişti.

  100. FEVZİ
    26 Şubat 2010 - 21:53

    26 ŞUBAT TARİHİ İTİBARİYLE DESTEKLER HESAPLARA YATIRILMIŞTIR.TÜM ÇİFTÇİ ARKADAŞLARA BEREKETLİ OLUR İNŞALLAH.

  101. remzi
    28 Şubat 2010 - 10:52

    arkadaşlar sivas.da destekleme alanınız varmı

  102. muro_81
    28 Şubat 2010 - 11:46

    arkadaşlar bizim mazot gübre paramız hala hesaba yatmadı bugün 28 şubat ama hesapta para yok bu konuda bilgisi olan yada parası yatmayan varsa neden olduğunu biliyorsa banada bilgi verirse sevinirim.

  103. yunus emre
    28 Şubat 2010 - 13:02

    akp ye oy verın cıfcıde duzelır mıllette duzelır akp ye oy verenlere seslenıyorum sız getırdınız bu duruma

  104. yunus emre
    28 Şubat 2010 - 13:09

    beyler burda dert yanan herkez zamanında akp ye oy verdı sımdı kafanızı vuruyosunuz.yok sandıkta goruscez dıyosunzu yıne akp ye oyvereceksınız ben buna adım gıbı emınım verın sız akp ye oy yıne secılsın ne cıftcı kalır bırakın cıftcıyı turkıye kalmaz turkıyenın adı ya kurdıstan olur yada bızı kovarlar.bızden aldıgıo vergılerle doguda yardım yapıyo neymıs yol yokmus su yokmus ege bolgesınde manısanın koylerınde yol yok su yok hala dogu kokenı bozuk bunların dedelerı ermenı

  105. mehmet sevinç
    28 Şubat 2010 - 21:06

    arkadaşlar anadolu toprakları yıllarca türk milletine bereket ve bolluk veriyor bu bolluk modern tarım araçlarıyla kat kat üretimi arttırıyor bundan böyledir ki üretim arttıkça bolluk oluşuyor piyasadaki talep dengesi bozuluyor haliylen üretilen mal fiyatı düşüyor sagolsun devletimiz bunları göz önüne alarak çeşitli desteklemelerle çiftçilerimizi bir nepze olsun rahatlıyor yorumlara baktıkça bu konuyu yazmayı uygun gördüm eski yılları düşünüyorum çifçimiz böyle bolluk görmedi bankalar ikigün aksama ile çiftçilerimize parayı ödedi hatta kayıt yapmayanlara bakanımız duyarlı davranarak yeni işlem yaparak desteklemelerini alabilecekler

  106. baran
    01 Mart 2010 - 11:24

    ben çitçiyım ya allah askınna bir taraftan destek alıyoz bir taraftanda devlete geri veriyoruz çiftçiler bitmiş durumda 25 yaşındayım çiftçi olduğuma pişmanım

  107. esra naz
    02 Mart 2010 - 13:47

    yani yaptgnz iş vala çiftçiyi mahfediyorsunuz bence çiftçi arkadaşlarımıza daha duyarlı olunmalı yani onlar olmasa şehirdeki kimse rahat oturamaz bunu bilesiniz onların kıymetini bilin dısarıya ihraç ettrmeyin benden bu kadar adana dan …

  108. mehmet koç
    02 Mart 2010 - 16:23

    Geçen yıl desteklerden %10 Kesinti yapıldı. Bu Yılda % 4 Gelir Kesintisi yapıldı. Seneyede birşey uydururlar herhalde.

  109. hasan
    02 Mart 2010 - 22:27

    40 yaşındayım ilk defa desteklemeden faydalanacaktım onunda zamanı geçti bundan sonra almasam da olur
    başka yerden borç bulup işimi hallederim
    desteğiniz de sizin olsun

  110. şeref
    03 Mart 2010 - 02:35

    merhaba arkadaşlar herkes derdini dile getirmiş evet herşey iyi güzel hoş devlet birşeyler yapmaya çalışıyor mesela devlete borcun olsun iğneden ipliğe toplar faiziyle alır elinden ama millete bir söz versin hükümet günü gelince ileri tarihe atmak için elinden geleni yapıyor anlıyacağınız herşey elimde yasayıda ben koyarım tüzüğüde oyu veren bizler neden bunların hesabını soramıyoruz çünki hepimiz bir bireyiz bireyler hiçbirşey oluşuturamaz yeri geldimi biz milletin vekiliyiz onlar için iyisini istiyoruz diyolar anlıyacağımız kısaca herşey oy kullanana kadar 5 yılda bir gelirler selam sabah kelam ondan sonra gören bir vatandaş görmedim görsede uzaktan uzağa yanına gidip birşey söylemenin bile imkanı yok çünki oyu verirken dokunulmazlık hakkınıda biz veriyoruz. bazı yasalar çıkıyor yok hastane kapısında kimse kalmıcak ben gittim doktor acilde tomografi bu kadar fiyat yapalımmı diye soruyor anlıyacağınız kurallar değişmemiş yada hükümetin yaptırım gücü yetmiyor yada yok diyelimki çalışıyorum işten atıldım işsizim parmada yok ölelim o zaman diyorum bende hasta olsak bakanımız olmaz cebimizde yoksa tedavi olamayacağız demekki anayasa değiştirmeye çalışılıyor referandumla millet karar versin bu gibi yasalara birde aklımdayken 550 tane vekile gerek yok aslında fikrimce nedenide bir tanesini bile göremiyoruzki 550 tane olsun boşuna devletin kasasına zarar her ile bir vekil yeter bence buda devletin kasasına artı olarak yazılır. asgari ücret 550 ama bir vekil maaşıyla 20 insan geçiniyor zzarzor birşekilde yani bnm anladığım gördüğüm bu kervan bu şekilde yürür böyle gelmiş böyle gider zihniyet değişmedikten sonra.. tşkrler.

  111. agah
    05 Mart 2010 - 18:08

    ben yılbaşından önce 35ton arpa sattım müstahsilleride tarım kredi koop verdim acaba desteklemesini ne zaman alabilirim bilen varmı

  112. kartal
    07 Mart 2010 - 15:36

    Buğday prim destekleri ne zaman ödenecek. teşekkürler.

  113. gürsel
    16 Mart 2010 - 17:28

    hububat destegi nezaman ödenecek 4 gözle bekliyoruz gübre atcam para yok sayın tarım bakanı sizden acele cevap bekliyoruz saygılarla

  114. serkan bütün
    28 Nisan 2010 - 17:42

    eskişehir mahmudiye’den serkan karpuz a da destekleme istiyoruz

  115. sevgi
    03 Mayıs 2010 - 03:05

    merhabalar sayın yorumcular güzel söylüyorsunuz mazot parasını tarla sahibi alıyor diyorsunuzda peki sizin ektiginiz tarlalarda gelen mahsullerde tarla sahibine ne veriyorsunuz bugdayın külegi bilmem kaçlira milletin tarlasının sırtında kazandıklarınız ne olacak tabiki bal tutan parmagını yalar ama tarla sahibi bir mazot parasını alıyor diye sızlanıyorsunuz üstelik hepsinide almıyor saygılar

  116. idris
    03 Mayıs 2010 - 14:41

    huhubata dgd desteği istiyoruz fındık ta olduğug ibi buğdağ destelemeleri ne zaman ödecek editör kardeş sorulup bildirelirseniz menum oluruz …

  117. coşkun
    25 Mayıs 2010 - 23:54

    sevgili arkaşdaşlar bu ayçiççeği destekleri mayıs 15 te ödenecek diye söylendi hala hiç bir haber yok bilgisi olan varsa paylaşsın ne biçim iş bu ayçiçekği desteği ayçiçeği ekerken vericenki işe yarasin.. haberi olan yazarsa sevinirim saygılar

  118. isimsiz
    03 Eylül 2010 - 22:12

    yorumlara baktım işinz gücünüz para olmuş hepinizin.yok şunun döneminde şu kadar verildi yok bu kadar verildi.yok akp ye oy verenler suçlu falan… allah sizi bildiği gibi yapsınn….

  119. iskender doğan
    29 Ekim 2010 - 20:10

    ya allah aşkina ben çifçiyim bu miletin bu ulkenin tc vatandaşiyim bir millet vekili 10 bin tl maaş alirsa bu ulke nasil duzeleçek
    ,şerefime namusuma din degiştirecam ve bu kimligi kabul etmiyecam bu çifçilerin hali ne olaçak mazot aldi gitti
    ,tarim bakani
    ,hiçe sayiyorum artik canima yetti bırakında amerika bayri gelsin başimiza onlar belki daha iyi gonetir ne mazot desteyi var ne hububat desteyi var saten dorudan gelir desteyini kaldirdi vallaha kurbanda kesemiyecam

  120. 29 Ekim 2010 - 21:06

    İskender Bey,

    Unutmayın yollar köyden de geçer! başlıklı yazıyı okumadınız sanırım. Okumanızı tavsiye ederim..

    http://www.patronturk.com/unutmayin-yollar-koyden-de-gecer

  121. mehmet ali ipek
    11 Kasım 2010 - 14:02

    arkadaşlar, icar aldığınız tarlayı mutlaka resmiyete dükünüz. o zaman hakkınıza kavuşur başkasına hammalık yapmazsınız. sizde hemen atlamayınız. yoksa siz çalışır başkası afiyetle yiyer. yanlişmıyım?

  122. mehmet ali ipek
    11 Kasım 2010 - 14:09

    sevgili kardeşim işi muhtarlara bırakırsak vatandaş cok sıkıntıya girer. diyarbakırdan

  123. adsız
    14 Kasım 2010 - 05:52

    devlet veriyor ALLAH razıolsun ya vermese neyacagız hiç bişey ama verilen paranın leş kargası çok nymiş ziraat odasına üyelik parası neymiş il tarım ilçe tarım gelir makbuzu neymiş köy muhtarlıgına yardım bunları vermezsen dosyayı yaptıramıyon çifçiye ne kalıyor caminin ışdığı bunların önüne geçilmesi lazım

  124. adsız
    14 Kasım 2010 - 06:04

    yukarıda sevgi kardeşimiz demişki milletin tarlasının sırtından kazandıgınız para nın yarısını alıyoruzdemiş . bende ona diyorumki istersen kaldırdıgınıda sana versin. sen niye ekmiyorsun veya parasını verip ektirmiyorsun

  125. muhammed
    17 Kasım 2010 - 23:46

    sayın bakan çiftçiye verilecek destekleme parası her yıl aynı günde verilsin lütfen çiftçimizi vebal etmeyin her yıl aynı günde versin çiftçide rahat etsi sizde rahat edin ne olur bu önerileri dikkat al . çiftçilerin mağdur etmeyin

  126. gıyasettin
    22 Kasım 2010 - 22:02

    çitçi rahatmı etsin çiftçi o parayla antalyada beş yıldızli oteldemi konaklayacak yoksa aman bakana otelde yakalanmayın.muhammed çiftçi rahat ettimi gözü açılır gözü açıldımı tarlalarını ekmemeye başlar ekmeyince senin sırtından akıllılar nasıl geçineçek.bin dönüm tarlan olaçağına ikiyüz metre kare şehirde arsan olsun.hiç olmasa bakan rahat eder.

  127. ekecik menderes
    25 Kasım 2010 - 19:47

    mazot gubre destekleri ne zaman sayin bakanım biz hala pirim destekleri alamadık sut ucuz yem pahalı sute 10 kuruş zam gelince hemen yeme 3 5 lira zam geliyor gelen zam bize uramadan yemciye gidiyo ne olacak cifcinin hali mazotan vergileri cekin çifçi rahat yuzu gormiyecekmi

  128. engin
    16 Aralık 2010 - 12:59

    sayin bakanım bu sene çifçi desteyi yapılmadı çifçinin durumu iyi deyil bu gidişle çifçiler köyleri bırakıp kaçacaklar saygılar

  129. muzo diyorki
    19 Aralık 2010 - 03:12

    sağolsun faiz biz yiyemedik sen yiyorsunü**?????

  130. muammercakıcı
    20 Aralık 2010 - 21:13

    sayın babsbakan saygılarımla bızler ortak tarla ekerız ama desteklerıde tarla sahıbı alır eken alsada zara etmesek olmazmı yanı saygılarım

  131. mustafa
    23 Aralık 2010 - 22:30

    sayın tarım bakanım kayserinin tomarza ilçesine bağlı tahtakemer köyü muhtarıyım,size sevgi ve saygılarımı iletiyor görevinizde başarılar diliyorum?ak parti iktidarından bir dileğim var oda şu çifçilere verilen doğrudan gelir desteği yerine her ilçeye bir fabrika kursanız,bu fabrikalarda 100lerce kişi çalışsa daha iyi olmazmı yani her ilçeye giren para bence çar çur oluyor yazıktır bu mesaj benim kişisel görüşümdür çifçi kardeşlerim alınmasınlar,tahtakemer köyünden ak parti gurubuna saygı ve selamlarımı iletiyor daha güçlü bir türkiye için bu mesajımı değerlendirmenizi umuyorum…….

  132. gıyasettin
    26 Aralık 2010 - 20:16

    cumhuriyet tarihinden bu zamana kadar meclisde millet vekili olsun bakan olsun hiç tarımla veya hayvancılık la uğraşan bitane insan ben duymadım görmedim duyan veya gören varsa insaniyet namına buraya yazsın ATATÜRK. köylü milletin efendisi demiş.buzamana kadar meclisde köylü efendisi göremedim.ezilenler köylü,sömürelinenler köylü.adından belli KÖYLÜ……

  133. akif
    30 Aralık 2010 - 20:03

    yoluyla hastanesiyle süper ama cifciye yapılan oyunlar unutulmicek az kaldı ozamam bu türk cifcisi sayın başbakana busefer sennn ananı algit diyecek azkaldı azzzzzzzzzzzzzz

  134. alatiin aslan
    10 Ocak 2011 - 10:25

    slm 5sene önce ben buydayın tonunu 525 milyona satım busene 480 sattım pancarı şeker oranı ile tonu yaklaşık 8 sene önce 120 milyon liraya satıyorduk yaklaşık 8 7 seneden beri mazot gübre su parası zam üstüne zam konuyor devlet alacaklarına günü geçen borcuna gecikme fayizi koyor bizim üretiklerimiz pancar bugday ayçicegi zamlar karınca adımları gibi ilerliyor

  135. hıkmet
    12 Ocak 2011 - 12:03

    2011 destekleme sı nezaman verılecek

  136. mehmet sahin
    13 Ocak 2011 - 20:22

    mazot ve gübre desta ne zaman verilecek millet bekliyor

  137. mustafa
    13 Ocak 2011 - 22:57

    keşke her çiftçiye 2000 tl verseler
    çok güzel olurdu
    valllaaaaaaaaaa

  138. mehmet sahin
    14 Ocak 2011 - 21:24

    mazot cok cok bahalandi ama destek gine ayni destek ne zaman zam verilecek sayin bakanim cevap bekliyom

  139. ergün sağlam
    18 Ocak 2011 - 23:30

    mazot ve gübre desteği ne zaman verilecek ? dekar başına yüksek yüksek destek vermenizi rica ederim çünkü mazot ve gübrenin pahalı olmasından dolayı sıkıntı yaşıyoruz.MEHDİ EKER tarım bakanı sizlere duyrulur.

  140. caner
    19 Ocak 2011 - 11:33

    bırakın arkadaşlar boş konuşmaları bu akparti sizin gibi akılsızları her harükalde kandırır kurnaz bunlar arkadaşlar kendinize gelin çiftçiler halkımız artık uyanın akparti türkiyeyi yedi bitirdi zengin 10 kat daha zengin oldu siz daha yok efendim sayın bakanım bizim paralar nezaman gelecek bırakın bunları ya bu bakanları başbakanları aşağıya bakın ozaman nasıl düzeliyor türkiye kendinize gelin….

  141. memet
    20 Ocak 2011 - 10:12

    gözünüze dursun ak partinin yapdi hizmrtleri böyle hükümet gelmez büyle hizmetleri bir da bulamzig size önceki hükümetler gibi hükümet lazim aclik yarar

  142. ramazan gülyasar
    22 Ocak 2011 - 01:24

    ben çifçiyim güpre mazot desteyi alamıyom bir dilekçe vermedim diye bu nasıl iş dosyam var bukadarıda fazla çifçiye ezeyet yapıyorlar 4 kuruş para vereceyizdiye sayın mehdi eker duyun artık bu çifçilerin sesini hep secim de geliyosunuz sonrada biz buradayız haberiniz olsun ölmedik yaşamaya çalışıyoruz haberiniz olun

  143. ramazan gülyasar
    22 Ocak 2011 - 01:30

    konyayın altınekin ilçe tarım çalışanlarındanda şikayetçim işlerini düzgün yapmıyorlar niye bunları inceleyen kimse yok dosyalar hep hatalı yapıyorlar

  144. hayrettin
    23 Ocak 2011 - 12:50

    ödensin artık geç bile kaldılar

  145. RIDVAN KUYTAN
    23 Ocak 2011 - 19:52

    şırnak silopi li bir çiftçiyim.yukarıda tüm yorumları okudum.benimde bin dönüm arazim var.tarlamıda kiraya veriyorum mazot ve gübre desteğinide kiraya verdiğim kişi alıp bana vermekte.hani üreticiye veriyordunuz desteği.malesef toprak ağalarına yani yandaşlarınıza vermektesiniz.tapu ya değil.verecekseniz gerçek üreticiye verin

  146. çifçi
    23 Ocak 2011 - 21:34

    sayın: bakanımız bugday desteginin bayramdan önce ödenecegini söylemişdi.malesaef bayram gideli kaç ay oldu acaba bu sözler unutuldumu:? unutulduysa tekrar hatrlasınlar

  147. konyalı
    24 Ocak 2011 - 04:38

    tarlayı icar alan arkadaş sen tarlayı satınmı aldında mazot gubre destegini istiyorsun kiralık almışsın senin o destekte hakın yoktur.devlet önemli düşen iş bu hazine arazilerin satışını en kısa zamanda versin ki tarlarımza su kuyları vuralım .çifti nin hali gerçekten perişan ekiyor hasat zamanı alyor 50 kuruşa tücara sonra ne iş ise bu ürün tücar ekmeden 50 kurşa kadar bir para kazanyon haklı dır çifti hakını aramsa tücar aryacak değil.burdan herkese seslenyorum hakımızı aryalım yoları kapatalım boykotlar yapalım koprtiflerde mal almayın gubersiz ekim yapın ki devlet seni görsün etki yaparsan tepkisini görürsün benim diyeceğim halkı tarımsal ve hayvan sal faizsiz kredi veryor iyide kime veryon fabrktor alyor zengin alyor köylü çiftici alyormu haberin varmı yok bu konuları takipcisi değiller yanı çiftiçi ölmüş ağlayanı yok.çiftçiye allah rahmet eylesin diyorum

  148. hakan
    24 Ocak 2011 - 16:28

    su destek paralarını verceksenız verın artık buna guvenerek cok borc yaptık yaw ınsafff msayın mehtı yatmamda bıze sahıp cık yoksa kaynak kemal cıkar ona gore haaaaaa

  149. yozgat boğ,yazı
    26 Ocak 2011 - 13:22

    yıllardır dgd paraları adaletsiz bir şekilde dağıtıldı çiftçilik yapanda aldı memuru ,esnafı avrupacısı,yani önüne gelen herkes aldı.çiftçi tonlarca mazot tonlarca gübre harcıyor devlete dünya bir vergi veriyor bazı kesim çiftçilik adına bir kuruş harcamıyor çiftçinin hakkını yiyor
    gerçek çiftçiler ne zaman hakını alacaklar.mazot gübre destegi artırılamazmı verilen para destek degil cep harçlığı gibi birşey ne mazot almaya ne gübre almaya yeter .dünyanın en pahalı mazotunu ve gübresini kullanan bir ülke olarak ve buğday fiyatları masrafları karşılamaya bile yetmezken.

  150. ahmet arslan
    27 Ocak 2011 - 09:59

    değerli arkadaşlarım hepinizi saygı ile selamlıyorum evet hepimizin geçim kaynağı olan çiftçilik malesef rafların en üzerinde duruyor dosyalarımız bayramdaki çocukların şeker alıpta sevindiği gibi şu anda biz çiftçilerede malese emzikli şeker veriliyor acaba sayın bakanımız sayın devlet büyüklerimiz bu çiftçilerin üretimine güçlü bir pazar bulunsa ürettiğimiz 1 liraya satılacağına 3 liraya satsak devlette bizde kazansak mı iyi yoksa çiftçiyi tatlı bulaşmış desdeklemediye bir emzikle mi idare edilmeli inanınki ben aynızamanda esnaflıkla uğraşıyorum çiftçi kadar zor şartlarda ekmeğini kazanan kimse yokkk 1990 yıllarda araplar diye tüccarlar gelirdi ve sebze olarak çok güçlü pazarlamacılardı ama şimdi nerde bu araplar nerde bu pazarlamacılar bunun için sayın tarım bakanımız mehti eker bey ve devlet bakanlarımız ve başbakanımız aynı zamanda muhalefet liderleri vekillerimiz eğer birazvık çiftçiyi yani sadece 3 dakika kafa verin bir acılarını ızdıraplarını dinleyin ve yardımlarınızı ülkemiz için milletimiz için vede heryönüyle üretim yapan abilerimiz kardeşlerimiz artık bir buda oluyormuş desin lütfen allahrızası için bize değil memleketimize insanımıza yardım edinki üretimler bitmesin birde sayın tarım bakanımız< mehdieker e bir istirhamım olacak ben çiftçilik yapıyorum özelleştirmiş olduğunuz tedaş elektirik artık acımasızca üreticelerimizi boğmak üzeredir yani 1 .2 elektirik fatura ödemesi geciktiği zaman uyarmaksızın örnek 150.150 tllik fatura direk avukata veriliyor bu şu demek oluyor 300 tl elektirk borcumuz var avukatbey vekaleti ötesi berizi 300tllik fatura olmuş 1300 tl bunun önüne nasıl geçeceksiniz biz işsiz kalmış çar çakal uvukatların yemliği olmak istemiyoruz bunuda eğer bir çözüme kavuşturulursa memnun oluruz değeerli yorumcu abilerim ve kardeşlerim saygılar sunuyorum hepinize allah hepizin yardımcısı olsun

  151. yasar doğan
    28 Ocak 2011 - 22:50

    sevgıler saygılar. bolgemızde sozde hububat desteı daıtılıyo mehdı amcamız yemın etse bası ağrımaz amaaaaaa neymıs efendım ılk 525kısıye daıtılyo bız 800lerdeyız hakmı bu vereceksen tamamını verde yüzümüz gülsün artık mehdı amca. bölgemizde zaten kar yok havalar don gidio paraları alsak cebımıze gırmeden gübrelere alıp tarlaya dayanacaz amaaaaaa deayanacak güçte kalmadı

  152. seyfi eskişehir
    29 Ocak 2011 - 18:27

    burdaki çiftçileri okuyunca türkiyenin durumu ortaya çıkıyor ,ŞEYTANİ DÜŞÜNCE ,herkes kendine yontuyor ,bu böyle olduğu sürece bir yere varamayız bizleri yönetenlerde bu durumu görüyorlar ona göre yönetiyorlar haklılarda ,KİMSE HAK İSTEYENDEN HOŞLANMAZLAR,burası kominist ülke değil kapitalizimde mülkiyetcilik serbesttir,kirayla ucuza tutup desteğinde almak isteyen bağırıyor o yimesin ben yiyim diyerek ,toprağın değirine kira ver SEN AL OLDUMU UYARSA TABİKİ ,göç etmişlerin topraklarını işletiyorsun am hep ben yiyim diyorsun OLMAZ DOSTUM OLMAZ CİNLİK,

  153. nevzat
    30 Ocak 2011 - 14:21

    şuan sondaj var ama tıraktörle kasnaklı saatte 20 TL mazot yakıyor elekrikli olursa 9 TL civarı tarlamıza sondaj attırıp elektrik bağlatalım mazot tan kurtuluruz diye düşünüyoruz ama bürokratik işlemler ve masrafı iki direk yani toplamda 150m uzaklıktan gelecek elektrik 20+15=35 civarında masraf oldugu söyleniyor uğraşmaya değermi sonuçlandıra bilirmiyiz bilgisi olan arkadaşlar nedüşünür akören köyü karpınar

  154. mehmet savcı
    30 Ocak 2011 - 15:40

    pamuk çiftçisiyim.
    Dönüme 1 kg sertifikalı tohum kafii gelirken devletimiz neden bize 2 kg üzerinden mecburi tutuyor .Fazladan 1 kg ı hayvanlara versek ilaçlı olduğu için zehirlenirler. Biz bu fazla tohumu ne yapmalıyız ?
    Devlet destekledi, 14 bin liraya havalı mibzer aldık devletinde bizimde paramız boşa mı gidecek
    2kg ı eski kara mibzerde ekiyor idi ..
    TARIM BAKANLIĞININ DİKKATİNE !!
    çözüm bekliyoruz

  155. Efe
    31 Ocak 2011 - 03:29

    Herkese sesleniyorum bundan ónceki donemlerde nelerini gorduk biraz sukredin a partiyle b partisiyle alakasi yok ulke ekonomisi boyle amirinden memuruna iscisinden ascisina kadar su anda birlik olma zamani basbakan ne yapsin yapacagini yapiyo bakanlar da ayni elinden geleni yapiyolar bu hukumet gitsin baska hukumet gelsin diyenlere soruyorum daha mi iyi olucak buyurun yikalim ama yikmak iyi olmaz dahada geriye gideriz boyle konusuyorum ama benim durumda pek ic acici degil asgari ucrete calisan bi isciyim ama hamd olsun yiyecek ekmegimiz var

  156. ali rıza
    01 Şubat 2011 - 14:20

    eğer bu doğrudan gelir desteği muhtarın eline kalırsa bizim köyün muhtarı bunu ranta çevirir ekilmeyen yerleri ekildi gösterir yarısından çoğunu alır mühürler bu işi gene tarım ilçe müd yapmasını temeni ederim umarım tüm katılşımcılar bana hak verecektir.sayın bakanın ilgilenmesini arzu ederim.

  157. ali rıza
    01 Şubat 2011 - 14:31

    sayın ilgililerin dikkatine
    adamın tarlası 15 dekar ama bunun sadece 5 dekarı yonca veya mısır ekilmiş geri kalan 10 dekar kavaklık şahıs bu tarlanın tümünü ekili gösterip doğrudan gelir desteğini alıyor bu parada herkesin hakkı var bunlar tesbit edilip gerekirse bu kişilere bir daha hiç destek ödenmesin cezai müdeler uygulansın ve muhtarlara çok iş düşüyor.tarım ilçe müd denetimi iyi yapmasını arz ederim.

  158. ali rıza
    01 Şubat 2011 - 14:51

    arkadaşlar bakana ve başbakana yağ çekmeyelim dgd. bir kanun bizler o kadar bir fakirizkien çok alan kişi üç yüz beş yüz alıyor bin alan köy ağası zaten ihtiyacı yok bu insanlar vekil seçilince o kadar boyunları ince idi şimdi mazallah elbiselere sığmıyorlar köylü kardeşim bize zenginden fayda olmaz köylünün kıravatı yok elbise yırtık ayakkabı kara lastik aslında bakan ve başbakan zamanınıda köylü idi ama şimdi kıravatlı geldiği yeri unuttular ne unutturdu zenginleştiler bunları sekiz sene denedik köylüye ne yaptılar baraj kanal varmı yok şeker pan carı nerde kaldı gübre ne oldu mazot ne oldu önümüzde seçim var boş kuyuya taş atmaya gerek yok sandıkta aklımızı kullanalım köylü kardeşlerim sen mazotu ikibinemi alıyon o zaman gerek yok.

  159. kırsehir
    01 Şubat 2011 - 21:00

    bu icara tarla verenlere verilmemesinin isteyen arkadaş para senin cebindenmi çıkıyo lan .ne çekemez insanlar var.hem oda çiftçinin hakkı

  160. hüseyin
    02 Şubat 2011 - 00:58

    mazot gübre desteğe ne zaman ödenecek???????????

  161. yaşar tok
    03 Şubat 2011 - 18:18

    destekleme ödemeleri ocak ayının 25.de başladı.bir kısmı aldı diğerleri şubat mart nisan mayıs hazirana kadar ödenecekmiş yani SEÇİME KADAR el insaf göle su gelenekadar karbağanın gözü patlarmış hesabı ne olur hepisini dağıtsanız.sayğılar sayın büyükler.

  162. osman çiftçi
    05 Şubat 2011 - 14:26

    aldıgımız mazot ve gübre nın fatura üzerinden % 50 sinin devlet tarafında hibe olmasını istiyoruz dekar başına destekleme istemıyoruz o zaman kayıt dışı ödeme alamaz kımse ister icara versın isterse ekmesın o zaman o zaman daha net olur biz yozgatın saraykent ilçesındekı çiftçiler olarak bunu karar kıldık sizler bu işin daha iyisini bilirsınız saygılarımla osman çiftçi saraykent / YOZGAT

  163. ali akkoyun
    09 Şubat 2011 - 19:08

    akp partisine teşekürler çiftçiye alınteriyle kazandırma imkanı verildi hayali paraya son akp ye son bir ricamız elektrik parasına bir çare bulmasını yani affetilmesini istiyoruz

  164. gıyasettin
    10 Şubat 2011 - 10:30

    doğrudan deslekleme parasını devlet ödemiyor avrupa çiftçisi ödüyor zize nezaman uyanacaksınız avrupa çiftçisiuzaylarda tarıma geçti siz hayla sadakayı öylemi alacaz böylemi alacaz tartışıp duruyorsunuz.

  165. orak
    10 Şubat 2011 - 17:27

    doğrudan deslekleme parasını devlet ödemiyor avrupa çiftçisi ödüyor zize nezaman uyanacaksınız avrupa çiftçisiuzaylarda tarıma geçti siz hayla sadakayı öylemi alacaz böylemi alacaz tartışıp duruyorsunuz.

    nihayet bu paranın kimler tarafından ödendiğini bilende varmış..

    mazot gbre desteği 25 şubatta ..primlerde sırası gelene her ayın 25 den sonra ödeniyor…

  166. miden
    10 Şubat 2011 - 21:16

    yazıklar olsun bu akp yağcılarına yazıklar hala görmüyorlar kör olası gözleriyle aşikar olan gerçekleri bu yağcıların mutlaka onların yediği pastadan bir pay yediklerini düşünüyorum ben bir ilçedeki bütün akp li yönetici vs hepsini yakinen tanıyorum hatta bir çoğu akrabam hepsi de yiyici takımı para olmasa akp değil hiçbirine yaklaşmazlar hatta şunu diyeyim bir ilçede ne kadar ş…… varsa akp teşkilatında ne tesadüf ya

  167. ahmet aka
    13 Şubat 2011 - 20:52

    sayın tarım bakanım ben kayserı sarıoglan ılcesınden ahmet aka sarıoglan beledıyesınden kırralamış oldugum 750 dekar arazının mozot ve gupre desdeyını alamıyorum benden once ekenler tarla ve mozot gupre desdeyı aldılar ılce tarıma muracetımı yaptım dosyayı yatırdım ve buna reymen mozot gupre desdeyı alamıyorum bu arazıyı 38 mılyara ıcarladım ve sarıoglan beledıyesıne odedım alamadıgımdan madurum

  168. al
    14 Şubat 2011 - 10:38

    acaba hakkımızı ne zaman alacağız bilen varmı yoksa bizde ayaklanırız

  169. 66 cıftcı
    14 Şubat 2011 - 21:29

    sayın bakanım hersey ıyı hos ama bu desteklemeler hakmı acaba sızın verdıgınz mazot ve gubre destegne bırak onları almayı sadece tarlann hergı yapılıyr hıc malıyetlerı dusunuyrmusnz cıftcı goznden bunları hesaplarken bıraz vıcdan ıstıyrm saygılarmla

  170. menderes
    15 Şubat 2011 - 12:44

    heryerde aynı demekki senelik bi agızda 300 dakar yer ekiyoom hep içar iki azlı 700 dakara yaklaşır destek aldım 95 dakar ölu veresici herbiri biyerde ben ekiyom talla sabı alıyrdiyen kardeş dogru konuşuyor budayı devlete sataken sıkıntı çekiyom tonaıjımkutrtarmıyor dışıya satıyom kalanı oonunda faturasını alamıyom tonajdan dolayı sade sattın buday kadar faturalı belgeye göre destek verse bence daha iyi alanada satandanda fatura istese herknuda mazut gubre buday faturası talep etse bence daha iyi üçü bi arada olsa daha iyi lur bence cifcinin ensıkışık anı bu aylar daha nezaman ödenecek destekler saygılar

  171. zavallı çiftçiler
    18 Şubat 2011 - 01:14

    sayın çiftciarkadaşlarımız budevlet biz çiftçilri güngeçtikce bizleri fakirleştiriyolar bunlara dersini verme zamanı geliyor derslerini iyi verelim ki bizleri kandırmayı görsünler MAZOT 3.5TL GÜPRE İSE 900TL BİZLER bugdayı 400 krş verdik yemlik olarak şimdi ise mazot ve güpre uştu bizler ne kazanaçak ancak faiz ze çalışıyoruz arkadaşlar oyunuzu vermeyin çiftçi olarak kanmayalım bir verdik nehallere geldik desdek veriyorum diye bizlerikandırıyorlar bizde sandıkda onları kandırak oyları vermeyecegiz saygılarla çiftçi kardeşlerimiz

  172. zeynep
    18 Şubat 2011 - 13:32

    bu çifçiye nezaman mozot parası ödenecek bilginiz varmı acaba arkadaşlar

  173. mustafa
    18 Şubat 2011 - 13:59

    tc. ziraat bankasınca verilen hayvancılık kredileri için verilen dosyalar alınmıyor.bankaya gidildiğinde 2.bir emre kadar dosya almıyoruz deniliyor.bu durum ne kadar sürecek öğrenmek istiyorum.beni bilgilendirirseniz cok memnun olurum.şimdiden t.ederim.

  174. gıyasettin
    18 Şubat 2011 - 14:45

    sorun hükümet değil sorun çiftçilerde insan bile bile zarar ediyor hayla ekmeye çalışıyor. arkadaşlar şu zamanda ektinmi zarar edersiniz ekmiyecen ne yapacan toprağını 2- 3 sene nadasa bırakacan şu anda devlet başka ülkenin çiftçisini kalkındırıyor sanada avrupa receteni yazıyor.ölecenmi kalacanmı ölen ölecek kalan sağlarda bizim diyecek avrupa kalanlarla çiftçiler en güzel günlerini yaşıyacak, sen ektikçe başkaları kazanacak sen hayvan baktıkça boku sana eti başkalarına kalacak.sen battıkça senin sırtında başkaları sefasını sürdürecek.sen ağladıkça anan ağlıyaçak.bu hükümet 5 senedaha başınızda

  175. turgay
    22 Şubat 2011 - 00:36

    lütfen akıllı bir insan okusun yazdığımı.bizim boçlarımıza faiz işliyor,sizin vereceğiniz desteklerin ne bir günü ne de bir tarihi var .alacağımız değişmiyor fakat ödeyeceğimiz kat ve kat artıyor. doğru düşünen bir yetkili bu durumu düzeltsin.

  176. hakan
    22 Şubat 2011 - 20:48

    bu sütteki düşüş nereye kadar sürecek gitikçe düşüyorr şuan 55 kuruş yem ise 80 kuruş nerede bunun kaarı et desn öylee 13,5

  177. turgay
    23 Şubat 2011 - 10:50

    tarım desteğini ödeyeceğiz
    diye beyan veren bakanımız ne zaman ödeyecek ödemeyecekse neden ödeyeceğiz diye açıklıyor emekli zammı 1 ayda ödenecekti onuda ödemiyor 3 aya kaldı devlette paramı kalmadı kendilerinin parası çok ceplerinden ödesin beyler oya gelirken koşa koşa geliniyorda para öderken neden millet kandırılıyor

  178. turgay
    23 Şubat 2011 - 11:05

    2011 mazot desteği şubat ayının 20 sinde ödenecek diye açıklama yapanlar nerede ne zaman ödenecek milletten almasını bilenler milletin hakkını zamanında vermesinide bilmeli secim yaklaşırken vererek miletten oy toplama marifetti hakkımızın günü geldi geçti köylü oydan oya lazım ne gerek var gibi düşünmeyelim buğday fiatı 8 yıl öncfde 450 tl şimdide bumu köylüyü düşünmek bundan önce destek parası 16 tl idi simdi ise 7 tl bumu artış bumu adil düzen saygılarımla

  179. rahim diyorki
    24 Şubat 2011 - 21:54

    2011mazot desteyi şubat ayının 23sinde ödenecek diye açıklama yapanlar nerede ne zaman ödenecek milletten almasınıbilenler miletin hakkını vermesini bilmeli allah sonumuzu hayır etsin

  180. GÜRBÜZ
    24 Şubat 2011 - 22:30

    slm çiftçi kardeşlerim tarım desteklemeleri şubat ayının 25 i 28 i arasında verilecek herkese duyrulur…

  181. fatih durna
    25 Şubat 2011 - 11:01

    teşekkür gürbüz

  182. serdal kavuncu
    25 Şubat 2011 - 16:03

    sayın cifci kardeşlerim bu bakan cifciye destek vermez nisanı bekleyın

  183. ortaköylü
    25 Şubat 2011 - 17:18

    mecbur verecek
    koskoca başbakan yalancı değil ya
    hadi bakan yalancı onu biliyoruz

  184. ortaköylü
    25 Şubat 2011 - 17:19

    2011 mazot desteği şubat ayının 20 sinde ödenecek diye açıklama yapanlar nerede ne zaman ödenecek milletten almasını bilenler milletin hakkını zamanında vermesinide bilmeli secim yaklaşırken vererek miletten oy toplama marifetti hakkımızın günü geldi geçti köylü oydan oya lazım ne gerek var gibi düşünmeyelim buğday fiatı 8 yıl öncfde 450 tl şimdide bumu köylüyü düşünmek bundan önce destek parası 16 tl idi simdi ise 7 tl bumu artış bumu adil düzen saygılarımla

    Kaynak: Mazot ve gübre destekleri 2011 yılında arttı
    artmak artık ters yönde sen bunu bilmiyor musun

  185. TAHİR BURHAN
    26 Şubat 2011 - 09:56

    “Gübre mozot destegi ödemeleri ile köylü ile gırgır geçiyosun sayın bakan zaman azaldı köylü bunları unutmaz yalan tarih degil net tarih koyun arz ederim!!!

  186. BAYRAM
    26 Şubat 2011 - 10:32

    bu para ne zaman verilerek bunda bi bilgisi olan varmı

  187. fatih durdu
    26 Şubat 2011 - 21:09

    selam cifci kardeşlerim mazot gübre destekleri ne zaman verilecekmis bunlar bu kadar yalan söylüyorlar bakan acıklama yapmıs öne aldık diye 23 subatta ödenecekmis ama bu gün 26 subat halen se yok bu kadar yalan söylenirmi arkadas vermeyecegiz de bizde bilelim

  188. K kılıçdaroğlu
    26 Şubat 2011 - 22:25

    Mehdi Eker çifçinin mazot ve gübre destek paralarını verin.İnsanları zor durumda bırakmayın yaın aha gübre atacaklar para yok mazot yok

  189. kılıçdaroğlu
    26 Şubat 2011 - 22:26

    paraları verin

  190. kılıçdaroğlu
    26 Şubat 2011 - 22:27

    mazot ve gübre desteği bir an önce verilmesini istiyorum

  191. kılıçdaroğlu
    26 Şubat 2011 - 22:28

    tayipte iş yok canım ben de bi … bellediydim

  192. salman okullu
    27 Şubat 2011 - 10:50

    ya gardaşım vereceğsez verin bu parayı bizi oyalamayın vermeyeceğsez danamızı ineğimizi satmayıda bileriğ

  193. nusret
    28 Şubat 2011 - 03:28

    başbakanımız da açıkladı 28 de mazot gübre toprak anal izi desteyi hesaba geçiyor müjdesini verdi malesef hesapta bişey yok …..dinliyemedim acaba gününü dedi de yılını mı demedi siz dinlediniz mi sayın çiftçiler ….ölme çiftçim seçim geliyo ha ha ha

  194. ecevit
    28 Şubat 2011 - 13:20

    biran önce ödensin çifçi madur 28 subat dediniz ama hesapta para yok

  195. siz çok biliyrsunuz
    28 Şubat 2011 - 16:38

    sizene kardeşim yok çifçi almıyormuşta yok eken alamıyormuşta. devlet bu parayı tarlası olana vermiyor mu ben niye zaten icardan elime geçen 3 kuruş parayı icar ettiğim adama vereyim. tarlamı ekemedim icara verdim elime geçen para 2 aylım geçim kaynağım sizin ellinize geçe 6 aylık geçim kaynağı birde üstüne 3 kuruş mazot paramamı göz diktiniz…

  196. ilhan
    28 Şubat 2011 - 18:29

    ben erzurum soğucakköyunden ilhan bu hukumeti tarım politikasını beyenmeyenler inanın hepsi chp li bizimköyde akp önce 12 tane traktör vard şuan köyde inanmiyacaksınız 44 tanevar elinsaf herne olursaolsun biz hükümetin arkasındayız erzuruluya para pul hikaye alah ülkemize zeval vermesin saygılar

  197. gıyasettin
    28 Şubat 2011 - 21:46

    ilhan arkadaşım hiç fuarlara gittinmi traktörün maliyeti kaçpara olduğunu biliyonmu maliyeti 8 bin satış 60bin o traktörden tarlaları ekip paramı kazanaçaklar o 44 traktörün 40 içralıktır erzurumda para geçmiyor herhalde bana bitane ordan traktör alırsan allaha dua ederim.burda traktör aldınmı sen chp veya akp dinlemiyorlar memleketine d..lar bence sen arkalarda durma herzaman ön saflarda dur erzurumlular akıllı ve inançlı insanlar sen herhalde kıyı köylerdensin.

  198. esesli
    01 Mart 2011 - 19:23

    çiftçiye kaşıkla verip sapıyla çıkarıyor çiftçi hergeçen gün batıyor ama ama bizim halkımız hala bunun farkında deil kazık yemek hoşlarına gidiyor 3 kuruş para vercek çiftçiye tv de verilcek dio hala çiftçiyi eğliyor çiftçi tayibin matarası oldu eeeee nasıl olsa din adamı yaaa ooo… sanki bizler gavuruz

  199. efe
    02 Mart 2011 - 15:48

    ben sol görüşlüyüm ama işin içine akp girince herşey degişir. zaten bu devletin başına ne gelir se sizin gibi zihniyetlerden geliyor.devletten alacagınız olsun vereceginiz olmasın da. patladınızmı alırsınız işte. ney miş tarım bakanlığı ödeyememiş. devlet yalancıymış. şimdi sordam sizlert telefon faturanızı bilem gününde ödeyemiyosunuzdur. devlete nedemeli dünyanın parası ha diyince olmuyor. sabredin herkes alacagını alır gübre atılımı yeni başlıyor. arkadaşlar şükredin ki devlet baba yine yardımın esirgemiyor. buradaki arkadasların çoğu siyaset yapmak isteyen cahil beyinler.etkilenmeyin.akp den önceki partileri düşünün kriz kriz kriz. şimdi hiçdegilse yiyecek bir ekmegimiz var.allah akpden razı olsun. orakla editörmüdür nedir benim tepemi attırmasın.

  200. ilhan
    02 Mart 2011 - 18:24

    çifci kardeşler bize devlet ödemeleri yapmayınca hepsimiz ateşpüskürüyoruz elinsaf bizim devlete nefaydamızvar tarlaları ekmeyiz sadece devletversin bizyiyelim hangi köylünün anbarında ekeceyi var yeridegelince havabasarız bizköylüler tembel milletiz devletin vereceyi ikikuruşa gözümüzüdikmiş bekliyoruz yazık yazık saygılar

  201. betül
    02 Mart 2011 - 19:14

    sana noluyo da tayyipi kayırıyosn.yazmışlar demekki ihtiyaçları var.senin yok belliki.bence sen o yazanlardan da cahilsin kimsenin durumunu bilmeden yargılama efe bey sana diyorm.

  202. mecnun
    03 Mart 2011 - 12:24

    slm ya bu destek nezaman veriliyor arkadaşlar

  203. HANİFİ
    03 Mart 2011 - 14:36

    NEDEN MAZOT GÜBRE DESTEYİ ÖDENMIYOR SÖZDE 23 ŞUBATTA ÖDENECEKTİ YOKSA SECIM YATIRIMI KMI

  204. alattin
    03 Mart 2011 - 14:49

    sayın tarım bakanıma şeker pancarı buyday arpa ayçiçeginin fiyatı neden bu kadar ucuz mazot gübre benzin çok pahalı buydayı bu sene tonunu 480 tl.ye satabildim ben bu parayla su parasınımı ödeyim biçer parasınımı ödeyim tarlayı sürüm ekim ilaç parasınımı ödeyim evimin masraflaınımı karşılayım tarlasısız vatandaşlara verilen tarım reformunun taksitlerini nasıl ödeyebilirim mahzül fiyatları 10 sene önceki fiyatlarla aynı mazota zam mahzüle zam yok eksemde zarar ediyorum ekmesemde zarar ediyorum başka altarnatifim yok

  205. alattin
    03 Mart 2011 - 15:01

    şeker pancar pancarının avansları 2senedir 2veye 3 ay gecikmeli verildigi için çifciler gemlik diye adlandırılan kayseri şeker fabrikası fayizli para çekmek zorunda bırakılyor pancar üreticileri çaba ve ekim sürüm parasını başka çaremiz olmadıgı için mecburen bu fayizli parayı alıyoruz pancarıda fabrikaya yatırınca gelecek sene mart veya nisan ayında alıyoruz aldıgımız para o zamana kadar fayi işliyor üretigimiz pancarın fiyatı bu sefer kilosu 100 kuruş ise 50 kuruşa düşüyor her sene bu çile böyle sürüyor

  206. alattin
    03 Mart 2011 - 15:30

    hayvan destegini 5 inekten az olançifci alamıyormuş tarım kıredi koparatifine üye olması gerkiyormuş üye olması için de 1500tl. para yatırması gerekiyormuş neden hayvan sayısı az olan ayvan destegi alamıyor 6 veya 7 inegin masrafı varda 1 veya 2 inegin masrafı yokmu ya 5 tane al ya hiç hayvan besleme anlayışı

  207. alattin
    03 Mart 2011 - 15:55

    1litre süt 500yüz binlira bir torba yem 33 milyon lira inegin sütü inegin yem masrafını karşılamıyor inegin buzagsını da satarsak yem parasını anca karşılar et fiyatları yüksek deyil insanların alım gücü yok maliyetler hesablandıgı zaman çifcilerin zararı açıkca ortaya çıkıyor

  208. Süleyman
    04 Mart 2011 - 12:59

    Arkadaşlar görende devlete bir şeyler sattık, parasını vermiyor zanneder. Bu kadar öfke nedendir, verirler acele etmeyin bağırsakta çağırsakta zamanından önce ödeme yapılamaz.

  209. fuat
    06 Mart 2011 - 18:03

    sayın bakan dağıtım başlatıldımı bunu öğrenebilirmiyim saygılarımla.

  210. gökhan
    07 Mart 2011 - 10:31

    bu gidişin sonu ne olacak ufak çiftciler tutunması daha da zor heryol zenginlerin önüne cıkıyor süt düştü etler öylesine bunların tekra yükselmesi olanaı varmı yada nezamana yükselir

  211. gıyasettin
    08 Mart 2011 - 09:27

    allah türk çiftçisine akıl versin nezaman akıllanırlarsa ozaman malımız para eder yoksa akıllılar sırtımızda kambur olmaya devam eder.

  212. gıyasettin
    09 Mart 2011 - 10:41

    ovrupa birliğine imza attıldı.ne zaman imza geçersiz olursa o zaman emeğimizin karşılığını alırız

  213. arif
    09 Mart 2011 - 11:37

    sayın baknım bız cıfcılere verdıyınız desteı zaten bır kız mını zırat odalarıalıyor bır kızmınıda ban ka kessıyor nasıl aluyor bılmıyorum ama benı 500 dolum arzım var toplam masıorafı devlete gıden 500tl zrat odası alıyor 300tlsını banka kesıyor 100tl sın ilce tarım alıyor gercekten bırşley anlamdın bakanım

  214. şaban özdemir
    13 Mart 2011 - 09:46

    TARIM VE KÖY İŞLERİ BAKANLIGINA : bilindi gibi son yıllarda mazot pahalandı . biz türkiye de ciftcilik yapmaktayız. artık bıcak kemige dayandı. sayın mehti eker bey diyorki ben ciftcime mazot ve gübre destegi veriyorum verdigi para 7 lira sadece. bakan biliyor mu ( 1 ) dönüm yerde traktör kac lt mazot yakıyor kac kiilo gübre atıyoruz biliyormu ben söyleyim. ( 1 ) dönüm yere sadece pulluk sürümü 2.5 lt. 4 kere de düzleme kazayagı barana cekilr 5 lt de bunlarda yakılır.sonra ekim var 1 lt gübre atımı ve ilac 1.5 lt burası bakalım kac etmiş.( 9 ) litre etmiş.ara işleri saymıroz daha.sonra gübre atalım 1 dönüm yere sadce dapan dedigimiz alt gübre 20 kilo atılır.20 kilo da üst yeşillemdirme gübresi atılır.hesap ordada.bize verdigi destek destek degil köstek sonrada cıktın mıveb destek veriyorum diyor.traktörlerimiz calıştıramıyoroz.geregini yapılmasını arz ederim

  215. zeki
    15 Mart 2011 - 15:59

    bakın beyler yıllar öncemazot parasını veren hic bır hükumet gördünüzmü YOK gübre parası YOK böylesine teşvik YOK PEKİ GECMIS HUKUMETLERDE BUNLARI GÖREMİYEN ÇİFÇİLER OZAMAN VERİLEN MAZOT VE GÜBRE DESTEĞİNİ Almayın bakalım varmısınız paraya gelince yok diyemezsiniz allah ak partiye sabır versin bu miillet nankör vallahi

  216. ilhan
    17 Mart 2011 - 12:35

    utanmasak tarımbakanı MEHDİ EKERE gel tarlamızı ekdiyecez dahasonrada bu tarlalarıda biçdiyecez yapmışken zahmet ürünüdesatıp zıraat bankasındaki hesabımızada geçirin deriz BİZ çokiyiçiftciyiz – benden çiftci olmazda sizide bilmiyorum

  217. harun tarhan
    17 Mart 2011 - 21:33

    unutmayın arakadaşlar çiftçi milletin efendisi deyil çölesidir bende çiftçiyim ama sürünüyoz mazot gübre tavan yapıyo çiftçinin buğdayı yerinde sayıyo bumu çiftçiye destek

  218. ilhan
    28 Mart 2011 - 15:18

    betüle cevap ben başbakanı kayırmıyorum alacaın üçkürüşpara onuda aldın şimdi başin göyeerdimi ayrıca bensana cahildedemyecem cahilde birşey amasen hiç

  219. fatih
    02 Nisan 2011 - 10:57

    ben kayseri de tarla sahibi bir vatandaşım tarlamı icara verdim. hasat zamanı paylaşım için bi anlaşma yapıldı fakat bu anlaşma yapılırken çifçinin ekim yapılacak maliyetleride göz önünde bulunduruldu . şimdi devletin vermiş olduğu destek parasında tarla sahibinin payı olur mu yoksa bi dahaki sene için yeni bir anlaşma mı yapılmalı bilgilendirirseniz sevinirim sayglar

  220. rus osman
    02 Nisan 2011 - 12:28

    kımse ağlamasın yalandan parayı buluyoruz ama paranın harcamasını bızler rızelı olarak acaba bılıyormuyuz bır evde 3 adet cep telfonu bılmem ınternetı vs gıbı bırcok fuzulı şeyler gubre fıyatları 870 tlye cıkmış 800 olması lazımdı pıyasa denetlenmesını devlet tarafından yapılmasını arz ederdık pahalı bıraz devlet bu ışe cıftcıye kıyak yapamazmı acaba zaten cay desteğinı alamadık eskıden cok caytarlası olana vergı gelecektı dedelerımız korktuğundan duşuk gostermışler cay bahcelerını bırıde ben 1500 tlmı alamadım destek cayparasını buda benım cayımı 865 tlden satmış oldum bırde bunun gubresını vede cay yevmıyesını ekledınmı elımıze gecen para kaca geldığinı sız hesaplayın hele ozel sektorede verırsen 2 sene sonra paranı alırsın devlet bu ozel sektore bır goz daği vermesını arz ederdık malasef ordada adım atmamişlar cay sektoru cıftcı cıldırmak uzere umarım bışeler yapılır bundan boyle ıyşlllah hoşcakalın

  221. ahmet oglu selahittin şahin
    08 Mayıs 2011 - 08:15

    sayın bakanıma ankara8. idare mahkemesine 2010/145 esas sayılı dosyyaya selahittinşahin dosyasıa bulunan buisimli şahsınabiran öne sayın bakanım tarafından biran öne ön dosyaya geçildip hatay tayfur sökmen köyüne gönderilmesini ve aynı isim tarafından benzeyip bunumaralı dosyada bulunuyor ama sosyal yardımlaşma ve dayanışma bakanımdan özürlüler bakanıma bizzat bu beninim ismim olanesas isim selahittin şahi adina gönderilmesini saygilarımızla arz ederim ve reyhanlı bakanımada arz ederim

  222. so64
    14 Haziran 2011 - 18:30

    ya adam sanki bakani karsisina almis gibi ciddi ciddi derdini anlatiyor!….halloooo uyan dayiiiii.senin köye geldik gariii…..hahahah

  223. ömer ayrancı
    26 Ağustos 2011 - 13:41

    sayın bakanım sizin ve tüm hükümet görevlilerine göre mazot ucuz ama çiftçi mazoda para yetiştiremiyor ilgilenmenizi rica ediyorum çiftçiye kulak ve destek verin.

  224. ali
    04 Eylül 2011 - 16:16

    2 seferdir kayıt yeniliyorum ama para alamıyorum ilgililere duyrulur

  225. hasan
    28 Eylül 2011 - 13:58

    herkesin ağzından sayın bakanım ile başlayıp ondan sonra şikayet geliyor bende diyorum sayın bakanım bugün silvanda gübre aldım tonajı 1100 bir milyarın üstünden gübre alıyoruz ne olacak halimiz demiyecem çünkü bu gidişatla halimiz perişannnnnnn bari prim parasını erken versinlerde borcumuzun bir köşesini kapatalım bismilli tarım bakanı mehdi ekere

  226. kelahmet
    12 Ekim 2011 - 21:52

    yahu arkadaşlar madem desteği alamıyoruz diye ağlıyorsunuz…sizde icardan düşün destek parasını,neden sırtınızda taşıyonuz adamları,zorlamı biniyorlar sırtınıza,siz sırtayıp taşıyonuz…almayın tarlaları görsünler bakalım …..

  227. abdullh
    17 Kasım 2011 - 22:37

    bu yazan ünüversite ögrenicisi dir slm çiftçi kardeşlerim nasıl çalışıyolar nasıl terakıtıyolar çoluyla çocuguyla ama degerleri ni bilen bi bakan gelsin artık yaa destek bence yetersiz bugday para etmiyo ki çiftçi kazansın çiftçilere kıredi faizsiz verilmeli ki çiftçı aya kalka bilsin kaç asırdır çiftçi yerinde sayyo ben ögrenciyim bunu yazmamın sebebi köylü vatandaşımın hakıkını savunmak derdini anlatmak hesabi sorulacak bunların ya yazık

  228. salih urfa 19 11 2011
    19 Kasım 2011 - 16:37

    şanlıurfada yaşan üreticiler pamukta yaşanan düşüşte sıkıntılı günler yaşanıyor acilen devlet tarafından bir önlem alınmasa çiftçilerin bu sene ekinlerin ekilmesine sebeb olur çifçilerin sıkıntıları gidermek için devlet tarafından pamugun desteği 750 tl den ton başına pirim verirse ancak çifçinin normal hali olur

  229. gaziantep kapcağız köyü
    16 Aralık 2011 - 13:15

    buğday primleri nezman verilecek? bilginiz rica .

  230. kemal
    17 Aralık 2011 - 21:33

    çiftçiolarak anlamadıgımolay gübre fiyatları nedeni ise 2 sene önce 680 lira olan (dap)busene ekimzamanı 1710lira peşin fiyatıydı bu aradaki uçurumfiyatın sebebi ne acaba çiftçiolaraküzerimizden kimler zengin oluyor bunu bilmekheralde hakkımız diye düşüyorum

  231. gıyasettin
    19 Aralık 2011 - 12:05

    akıllı çiftçi devletle alış verişi olmuyacak akıllı çiftçi tarım kıredinin önünden 100 metre yaklaşmıyacak akıllı çiftçi trlasını ektimi 100 defa düşünecek. akıllı çiftçi bankaya selam vermiyecek akıllı çiftçi ekim zamanı tarlasına küs olacak akıllı çiftçi kendini SADAKA dan uzak tutacak AKILLI ÇİFTÇİ SADAKA VERECEK ozaman sırtımızdan uyanıkları def ederiz. yoksa SADAKA ya devam.

  232. ERDEM ASLAN ANTALYA DEMRE
    26 Aralık 2011 - 15:25

    DEVLETİMİZDEN ALLAH RAZİ OLSUN ÇİFÇİ DESTEKLEMELERİ İÇİN NE VARKİ DAHA ÖNCEKİ HÜKÜMETLER ZAMANINDA BÖYLE Bİ ŞEY YOKTU VARSADA BİLİNMİYORDU ŞİMDİ DEVLETİMİZ MAZOT FİDAN DESTEĞİ YAPIYOR ÖRNEĞİN BEN ALDIM 18 DÖNÜM CEVİZ YAPTIM 4 YIL ÖNCE 3100 TL DESTEK VERDİ ALLAH HÜKÜMETİMİZE ZAVAL VERMESİNNN …

  233. yozgatlı süleyman
    30 Aralık 2011 - 10:48

    ya sadece mazot tarladamı kullanılıyo sayın bakanım sız kendınıze zam yaparken 100/100 yapıyonuz hak adalet bumu askeri ucretlıler neden az az verıyonuz ben askerı ücretlı degılım ama yukarda allah var 8 bınlıra bir mıllet vekili maaşı olurmu askeri ucretlının 10 ayda aldını almaya calışıyonuz bunun yerin altıda var klendınıze gelınce bır gecede meclısden gecırıyonuz neden öğrenci ytaşımacılarına bakmıyonuz haksa buda hak ben mazot 2 lirayken aynı ıhalele cekıyoduk şimdi mazot 3,75 yıne aynı madem haksa bu hakmı?

  234. deniz usta
    31 Aralık 2011 - 23:14

    sayın bakanım siz köylüye destek diye ziraat bankasından kredi veriyonuz bankalar kredi diye daire veyaarsa ipotek istiyo çifçide zaten yok olanlar hayvancılık yapmıyogidiyo daire alıyo bu ne iş siz çifçiyemi destek veriyonuz yoksa zenginemi bi anlasak ezilen hep çifçi mazota zam gübreye zam bugday yerinde sayyo bu nasıl iş bakan sen cifçi olda geçin hadi buyur
    yozgat sorgun eymir

  235. barış özgür
    03 Ocak 2012 - 15:06

    sayın bakanım hangi birini söyleyeyim ben 30 yaşında çifçilige çekirdekten başlayan genç bir çifçiyim ama ne yazıkki ziraat bankasına gitsek kredi alamıyoruz [şehirde evim yok]tarım kredi çifçi dostu diyor gidiyoruz tarlam var ipotek veriyorum[araba ev traktör] istiyor biri eksik olsun kabul edilmiyor biz ne yapalım siz söyleyin onu yapalım ne derseniz onu yapalım

  236. yasin
    08 Ocak 2012 - 14:33

    2011 gelirdesteği ne zaman ödenecek

  237. yusuf tezcan
    30 Ocak 2012 - 14:48

    gübre fiyatları geçen yıla göre yüzde 40 artı fakat gübre desteklerinde değişiklik olmadı yetkililerin gözden geçirmesini istiyorum

  238. ömer çelebi
    01 Şubat 2012 - 23:25

    sayın bakanım buğday prim desteklemelerimiz ne zaman ödenecek kilis…

  239. 09 Şubat 2012 - 12:07

    Ben Sakaryanın Ferizli ilçesine bağlı Sinanoğlu beldesinden yazıyorum. Şikayetim fındık üreticileriyle ilgili alan bazlı gelir desteği konusudur. 2012 yılınd alınacak olan gelir desteğiyle ilgili evraklar 2011/Mayıs ayının başlarıda Muhtarlar aracılığı ile üreticilere dağıtıldı. Bende evrakları tamamlayıp 25.05.2011 tarihinde Ferizli Tarım İlçe Müdürlüğüne tesli ettm.Her şey tamam dediler. Ancak Şubat/2012 ayında yayınlanan listede adımın olmadığını gördüm. Bunu tarım ilçeye sorduğumda ise; 01.06.2011 tarihine kadar evraklarını teslim edenlerin adının listelerde olmadığını söylediler. Meğer 01.06.2011 tarihinden sonra evraklarını teslim edenlerden fazladan bir evrak daha almişlar. Mayıs/2011 ayında evraklarını teslim edenlerde bu belge bulunmadığından gelir desteği alamayacakları ifade edilmektedir. Bu şekilde Sinanoğlu beldeside çok sayıda çiftci mağdur edilmiştir. Bu işlemlerde kusur varsa, organizeyi iyi yapamayan bu konuyla ilgili müdürlüktedir kanısındayım. Mağduriyetin giderilmesi için sonralardan istenmiş olan, eksik belgenin tamamlattırılması için kolaylık sağlanması için, konunun acilen incelettirilmesini Tarım Bakanımızın bilgilerine arz ederim. Sayğılarmla Sinanoğlu/Ferizli

  240. Celal Bulut
    06 Mart 2012 - 18:33

    2011 doğrudan gelir desteği ne zaman ödenecek bir bilgisi olan yokmu kesin bir cevabı olan yokmu?

  241. OSMAN ÖMERBAŞ
    14 Aralık 2012 - 09:14

    SAYIN BAKANIM BEN FINDIK ÜRETİCİSİYİM 20012 YILINDA DA BİZLERE DESTEKLEME SÖZÜ VERDİNİZ NOLDU HALA Bİ İŞLEM BAŞLAMADI MERAK EDİYORUZ AÇIKLAMANIZI

  242. caner doğru
    24 Aralık 2013 - 17:42

    sayın bakanım hububat ta mazot ve gübreye verdiginiz desteklerle ancak tarlaya gidebiliriz tarlaları nasıl süreceğiz çifçiye en iyi desteki rahmetli erbakan hocam verdi onun verdiği zaman şeker pancarı125tl idi bugday550tl idi arpa500tlidi ozamanarda mazot1.250kuruştu eniyi gübre300tl idi şimdi şekerpancarı 140tl bugday600tl arpa550 tl mazot4.750kuruşeniyi gübre 2500tl bundansonrasınıda siz hesaplayın çifçi nasıl işin içindençıksın saygılarımı sunup biraz çifçimize sahip çıkın

Yorum yaz

İş kurmak.net © Copyright 2012 - Tüm hakları saklıdır. Gizlilik Sözleşmesi / Sitemap / İletişim -